AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.212

Ojämn värme i kupen..

Visa användare
50
swede96
X5 4,6is -02
får upp värme i kupen men efter en tid så börjar det blåsa kallt/svalt. Har kollat kylvätskan, men den e sjysst..motortempen ligger fint...
men när den står på tomgång och det blåser kallt så varvar jag till ett par gånger och då kommer värmen tillbaks i några sekunder och sen försvinner,varvar jag igen så kommer den igen osv....
nån som har en aning vad det kan vara...??
Visa användare
6
hugglejimmy
bmw 530i-94
hej.. det där problemet har min polare oxå.. förarsidan... i motor rummets bak kant vis bromsvätske behållaren sitter det en fördelare 2 runda saker som sköter om värmen i kupen antingen glapp i kablarna eller kaputt prova mäta upp spänningen om det e där felet sitter
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Symptomen verkar som luft i systemet. Det verkar som om värmeventilerna öppnar, men flödet stannar på tomgång. Kanske en dålig impeller på vattenpumpen. Dom brukar vara i plast på många modeller och spricka eller lossa från pumpaxeln. Länk
De ventilerna som hugglejimmy syftar på:Länk
Kan se lite olika ut beroende på utf. med klimat o.s.v, men det går att bläddra sig fram till.
Visa användare
50
swede96
X5 4,6is -02
Tack för svaren ska grotta med den imorgon...när jag luftar kylaren så tycker jag att det verkar lite konstigt...jag hade luft i systemet tidigare...luftade kylaren men tyckte det var dåligt tryck i systemet kollade nivån, fick fylla på 1dl...men jag tycker inte att slangarna blir speciellt hårda!! Bytte ju vattenpump förra våren...??!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.