|
|
|
|---|---|
|
får upp värme i kupen men efter en tid så börjar det blåsa kallt/svalt. Har kollat kylvätskan, men den e sjysst..motortempen ligger fint... men när den står på tomgång och det blåser kallt så varvar jag till ett par gånger och då kommer värmen tillbaks i några sekunder och sen försvinner,varvar jag igen så kommer den igen osv.... nån som har en aning vad det kan vara...?? | |
| hej.. det där problemet har min polare oxå.. förarsidan... i motor rummets bak kant vis bromsvätske behållaren sitter det en fördelare 2 runda saker som sköter om värmen i kupen antingen glapp i kablarna eller kaputt prova mäta upp spänningen om det e där felet sitter | |
|
Symptomen verkar som luft i systemet. Det verkar som om värmeventilerna öppnar, men flödet stannar på tomgång. Kanske en dålig impeller på vattenpumpen. Dom brukar vara i plast på många modeller och spricka eller lossa från pumpaxeln. Länk De ventilerna som hugglejimmy syftar på:Länk Kan se lite olika ut beroende på utf. med klimat o.s.v, men det går att bläddra sig fram till. |
|
|
Tack för svaren ska grotta med den imorgon...när jag luftar kylaren så tycker jag att det verkar lite konstigt...jag hade luft i systemet tidigare...luftade kylaren men tyckte det var dåligt tryck i systemet kollade nivån, fick fylla på 1dl...men jag tycker inte att slangarna blir speciellt hårda!! Bytte ju vattenpump förra våren...??!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.