|
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag hade loss mätarhuset på M3an idag pga av att jag skaffat en kolfiberinsats till den, tog ur kontakterna monterade den och skruvade tillbaks allt. Grejen var att när jag startade bilen så var airbaglampan tänd, och den slocknade inte förrän typ 5minuter efter jag startat bilen. Jag vred av tändningen och startade den igen, samma sak hände då igen, testade detta en gång till och igen samma sak. Har för mig att den lös lite i några sekunder förut vid start men i 5minuter kan jag aldrig tänka mig att det var. Nån ide till vad det kan vara? Jag har kollat säkring 42 och 43, samt att jag nu tagit av kablarna från batteriet för att försöka om det går "nollställa" allt, nån annan bra ide? Vad säger besiktningen om den lyser? /Jonas | |
behrozosogh |
Tja! det hjälper inte o ta av kablarna till batteriet när det gäller airbag. och bilen kommer inte gå igenom besiktningen med airbagslampan tänd. åk till bmw så släcker de den för några hundra lappar bara. Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
Filip_J |
Detta eviga tjat om airbag och besikting: SBP kollar INTE airbagen/airbaglampan då det inte påverkar bilens framgång. behrozosogh: Vet du inte exakt svar ska du inte säga något. Mvh |
behrozosogh |
filip lunga ner dig lite. jag försökte o hjälpa här. men påverkar inte airbag bilens säkerhet? för att när min lyste så sa alla att bilen inte skulle gå igenom besiktningen... men aja ,,skitsamma. o du filip,,se till att alltid vakna innnan du börjar skriva ;) Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
| "Det hjälper inte o ta av kablarna till batteriet när det gäller airbag" - Jo det gör det visst (iaf med 100% säkerhet till E34, knappast troligt att det skiljer på E36). Jag vet eftersom jag hade ut hela instrumenthuset för byte av glödlampor, självklart med bortkopplat batteri...Airbag-lampan slocknade som vanligt när allt var ihopsatt... | |
behrozosogh |
Dawwe det funkar som du säger,,man ska ta kablarna till batteriet innan man börjar mixtra med instrumentet.. men efter att airbag lampan har börjat lysa så funkar det inte med att ta bort kablarna från batteriet och koppla in den igen för att släcka lampan som redan har börjat lysa... om ni förstår vad jag menar? Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
Filip_J |
BMW kan återställa den, tar ca 2min. |
|
Ok, tack för era svar, monterade tillbaks kablarna på batteriet idag och det hjälpte inte så jag antar att det är BMW som gäller då. =) /Jonas |
|
|
Du känner ingen som ha Carsoft, då kan ju han/hon släcka airbag lampan utan problem har själv släckt lampan i min Z3:a ett par ggr efter jag har glömt att koppla ur batteriet när jag har mekat.... :) //Daniel |
|
|
Nej tyvärr gör jag nog inte det, men ska kolla runt lite. BMW Skövde ville ha 500kr för att återställa, samt en vecka väntetid för att göra det, låter det rimligt? Klantigt av mig iofs att inte kopplat lös batteriet när jag grejade, men man lär så länge man lever. =) /Jonas |
|
|
Men blir ju så även när du kopplar bort batteriet. Min lampa börjar jämt lysa efter vinterförvaring när jag har batteriet bortkopplat. |
|
|
Jaså, det visste jag inte. Har kollat runt lite och det blir nog till att skaffa en carsoft själv, om man skulle råka göra om missen en gång till menar jag så är den ju nästan betald. =) /Jonas |
|
|
Ville bara säga att Carsoft sparar mycket pengar om man gör som Sandiiis och jag gör, lyfter ur batteriet under vintertid. Ligger redan plus på 2a vintern, nu är jag inne på 3dje. BMW är utsugare! /Jonas |
|
| Vart köpte du carsoft? Du kan även läsa felkoder med den antar jag? | |
|
"Ringwing" Jag köpte min privat på blocket. Men du kan köpa den här tex. Länk Japp läsa och nollställa felkoder och mycket mer. =) /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.