AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.640

framdäcket luktar bränt

Is
18
Isi
523i -00
Om vänstra framdäck luktar bränt efter jag har kört, vad kan de vara då? Däcket är inte varmt utan luktar bara bränt när jag bromsar in/stannar. Sedan när jag åker ner i smågupp så låter det litegrann från just det däcket.

Kanske något gruskorn som har kommit in och nöter?

Tänkte lämna in den på måndag, men tror ni det är okej att köra med den tills vidare, lugnt? Känns så otroligt handikappad utan bilen!
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Ligger bromsen på konstant kanske?

Man ska sikta på att vara bra!
Is
18
Isi
523i -00
Ingen aning! Dock låter det inget när jag kör vanligt. Bara när jag åker upp för gupp eller ner i smågropar. Provade att köra lite idag också och det luktar fort. bränt vid framdäcket. Mycket obehagligt.
Is
18
Isi
523i -00
om det nu är som du säger, hur allvarligt är det?

Aja nu ska jag iväg och köra hem kompisens bil. Han ringde nyss och sa att han hade åkt fast av polisen för fortkörning och dom har klippt körkortet.. Mycket skit som händer, haha
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Har du känt på fälgen efter det att du varit o kört en sväng om det är hett/varmt?

Kan ju vara t.ex kärvande ok(bromsarna ligger på som sagts) eller varför inte hjullagerproblem(defekt)...eller något annat.
Drar bilen till vänster?
Vilka fälgar/däck har du...originaldimensioner?

Lossa hjulet o kolla efter uppenbara fel...

Huruvida du kan fortsätta köra beror på dig...du har väl iaf kollat att alla hjulbultar är åtdragna?

Mvh Janne.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.