|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325 e36 med 225/40/18 fram 255/35/18 bak. Har ett problem där en säkring till asc brinner upp när hjulen spinner och det gör att det inte går att starta bilen efter att man har stängt av den. Jag har hört att detta kan bero på att jag har för stora hjul och att det påverkar antispin för att det blir nåt fel med rullmotståndet eller nåt liknande. Stämmer detta eller är det nåt annat fel t.ex nån givare som gått sönder? Tack på förhand | |
| Givaren läser inte av på hjulet,kan inte tänka mig att det har med storleken på hjulen att göra.Sök på forumet det fanns en tråd om detta vill jag minnas. | |
|
De hjulen är väl inte för stora? Inte i omkrets i alla fall. Hur som helst så kan inte jag föreställa mig hur säkringen skulle kunna brinna av för stora hjul. :-) Det är väl något tjall på den där ASC-enheten, pumpen eller vad det är som påverkar bromsarna. Något fel som gör att den drar för mycket ström. |
|
|
Går säkringen om du tvärbromsar så abs:en får arbeta oxå? isf har du nog en pumpmotor som e kass! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.