|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har tittat på en 520i 2001:a som säljaren bytte motor på 2005 efter att den slukat enorma mängder olja. Motorn kom från en krockad 520 2002:a som gått 8000 mil vid bytet. Detta utfördes på BMW. 2007 gjordes en omlackering p.g.a stenskott, ett garantijobb gjort på BMW. Bilen är servad på BMW och mycket är bytt. Jag är ändå tveksam till att köpa bilen, finns det risker? Säljaren vill ha 60000. Bilen har rullat 23000 och motorn ca 15000. | |
|
Det beror väl på bilen. Svårt att dömma ut bilen enbart utifrån dessa faktorer, man får titta på helheten. Men en tumregel är att avvakta om du är minsta osäker/tveksam. __ Min bil: Länk |
|
|
Om båda jobben är utförda på BMW så verkar det iaf inte vara något lurt med det. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Lackar verkligen BMW om hela bilen pga stenskott inom garanti? Det har jag svårt att tro...Däremot är det möjligt att de lackade om fronten (om den nu var ovanligt mycket blästrad...) innan den ställdes ut i hallen...En 7 år gammal bil med några omlackerade ytor är inget som skulle få mig att backa iaf....Skillnad om hela bilen varit nyimport av mindre seriös firma, helt omlackad osv...En bekants bekant köpte en "tokfräsch" 328i E46 för 2 år sen från en firma i Jönköpingstrakten. Bilen var verkligen fin, helt nylackad...Det var bara det att den hade varit råsmälld tidigare, chassiet var snett,karosspassningen usel o som om inte det räckte så var det ett antal ordentliga spackelkakor....Hur som helst så blev advokater inkopplade o efter mycket om o men köpte de tillbaka bilen... Mitt tips till dig är att "stenskotts lackeringen" är nog inget att hänga upp sig på, snarare ett + (förutsatt att det var pga stenskott det lackades om o inte krock...). Motorbytet höjer inte bilens värde men sänker inte heller... PS: Lackeringsjobbet 2007 skulle kunna vara ett "rostjobb", dvs när BMW byter lätt rostangripna delar inom rostskyddsgarantin, men ingalunda att de byter pga stenskott inom garanti |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.