|
|
|
|---|---|
|
jag har kompressor i min 328a och har precis skaffat ett remhjul som ska ladda 0,55 i början laddade det bara 0,4 men sen fick jag upp det till 0,45 när jag ökade bränsletrycket är det nått mer som påverkar laddtrycket mer än storleken på remhjulet?? det är org styrsytem och inga läckage som jag hittar | |
|
Antagligen bottnar spridarna, byt till större. Mvh |
|
|
Tänk också på att insuget stryper duktigt: Länk Länk Mvh |
|
| Jag antar att du åtminstone har en liten intercooler dessutom? | |
| jag har m5 spridare nu så det ska inte va nått problem och 325 insug också en intecooler ja | |
|
Där fick vi alla fakta! ;) Då är det nog bara remhjulet kvar att modifiera, men tänk på att M52 inte klarar laddtryck speciellt bra. Har du pratat med leverantören av kompressorn? Det är ju möjligt att de sänkt laddet för att vara på säkra sidan... Mvh |
|
|
jo jag vet att dom inte tål alltför högt laddtryck men om det skulle börjat läcka vid toppen så hade det nog märkts ;) kittet jag köpte laddar 0,35 "org" men jag har räknat ut att det ska ladda 0,55 med det remhjul jag har nu jag har även sett andra som laddar det med org styrsytem |
|
|
Kanske för liten kompressor? Kan du få upp bränsletrycket mer? Bränslepumpen sliten? |
|
| jag kan öka bränsletrycket mer men då går den inte på tomgång så det kanske är ett måste med ett nytt sprut för att den ska gå fint | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.