AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.177

Nån som har Eisenmann på Z4 3,0i ?

Mr
63
Mr_Dobermann
Bmw 745IA E65 -02, Saphirsvart, 10,5 x 22´ x 4.
Som rubriken lyder... Någon som har det? Vilket system har ni isf, "Sport" eller "Race/Supersound" ? Är sugen på ett sådant system, men är lite rädd för att "Supersoundet" ska bröla för mycket...?

Kom igen med svar nu...!

Kimmen.
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Ja jag har RACE och det låter alldeles alldeles underbart, du kommer inte att tröttna på det och det låter inte "för mycket", är inte det ialf lite mening att det ska låte lite extra när man byter upp sig?
Mr
63
Mr_Dobermann
Klart det ska låte lite mer... Men inte så mycket enligt min mening, nu när man kommit upp i åldern lite. På min M-Coupe jag hade tidigare så byggde Uppsala Avgasteknik ett system, efter mina önskemål, och det lät helt sjukt trevligt... Aldrig hört ett liknande ljud, men i o f s så var den bilen också överladdad... Men det ljudet skulle jag inte vilja ha i dagsläget.

Jag vill behålla "elegansen" i denna bil, och inte ha ett system som brölar FÖR mycket, skulle vilja ha ett ljud som är lite dovare på tomgång, sen när man ligger stadigt i 90-120 så ska det inte låta mycket, men när man trycker på så ska det vara skönsång...

Fördelen med dessa Eisenmannsystem b l a är ju att man även sparar in några kilo i vikt...

Fantastiska Z4:an, kör du nåt med din bil nu...? Nu finns det ju en till Z4 i Arboga ;p

Kimmen.
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Eisnmann fungerar precis som du säger, Den låter i princip orignal när du köra vanligt och lite "sportigare" när du gasar till. Det är ett fantastiskt ljud! Det är ett dovare ljud inte så raspigt... Ska se om jag kan hitta ett klipp på min innan jag överladda min bil.

Nej jag kör inte med min bil, den är inne för modifiering av hela karossen så den blir nog inte klar förrän i slutet på maj förhoppningsvis! Ah trevligt att se lite fler Z:or här i stan, alltid kul! Köpte du den i år? Vad är det för färg på den?
Mr
63
Mr_Dobermann
Den är Sterlingrå med Svart Sufflett, Drömröda lädersäten. M-Aerodynamikfront + M-Bakvinge. 19 tums Schnitzer, sänkt, H&R Spacers. Rätt fet... Riktigt fin i lacken...

Tog hem den själv för ca 1,5 månader sen. Auktoriserad Bmw-handlare i Tyskland, en Premium-Selectionbil.

Vore fint om du hade nåt bra klipp på din bil innan Ess-kittet... Men hade du hunnit montera grenröret då, tillsammans med Eisenmann-systemet? Extraktorrören tenderar ju att göra en råare gång/ett råare ljud på bilarna.
Vill som sagt inte ha FÖR mycket ljud... Men ändå ett fylligare sound.

Kimmen.
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Har själv beställt ett eisenmann för min z4 3,0si, valde race. väntar med späning!
Mr
63
Mr_Dobermann
bmw_patricia: Vart beställde du ditt system och vad är det för leveranstid på det?

Kimmen.
Mr
63
Mr_Dobermann
Ingen som har erfarenhet av t e x Ferritasystem eller Uppsala:s system på Z4? Några andra fabrikat som tex Supersprint mm?

8000:- för en ljuddämpare ifrån Eisenmann, som dessutom måste svetsas fast + minst 5 veckors leveranstid... Njä, låter inge vidare lockande. Blir nog Uppsala som får specialsy ett system som inte låter tokmycket(lagom är bäst i längden enligt min mening) samt med något grövre rostfria rör ifrån katten(kattarna) och bak... Då kan man ju behålla originalsystemet orört, om man nån gång säljer bilen så kan köparen välja vad han vill ha.

Kimmen.
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
www.xerius-racing.se hittar du priset för din modell.. ca 3v
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.