AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.122

Incident i förrgår, har någon nånsin sett trafikkontroll i dåligt väder?

Var på väg till GBG i förrgår och hade tyvärr lite väl bråttom, åkte förbi en 70-sträcka på e20 i ca 130km/h får då se att polisen står och monterar upp för kontroll. Ca 5 minuter senare blir jag stoppad och då säger polismannen enbart att "jag kan inte bevisa det du gjorde, men vi håller koll på din bil i fortsättningen" fick sedan åka iväg igen...

Till saken hör att det var strålande solsken utomhus... Har nog aldrig sett en poliskontroll i skitigt väder. Har ni det?

yo
61
yoyo59
318i -04
Vid senaste "snökaoset" körde jag E6 norrut från Halmstad, bilar i diket lite varstans och trafiken sniglar fram i 60-70, då ser jag plötsligt hur poilsen står och mäter hastigheten :-)
Kändes helt overkligt... ja tycker det varit bättre att assistera dom som råkat illa ut.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Blev själv stoppad med lastbilen en dag då gick det knappt stå ute o vad jag fick veta är att visa kontroller är bestämda i förtid från högre upp så dom får bita o stå där i regn o blås.
O när det är fint väder så njuter dom av solen.

BMW - Beroende Med Wilja!
Transocean
Precis som Grabber säger är vissa kontroller förhandsbestämda. T ex kan man vara ganska så säker på att bli kontrollerad om man åker bil under påsken, midsommarafton/dagen, nyttårsdagen osv då polisen vet att det är många som har bråttom, många som kör dagen efter etc. I de flesta fall har jag faktiskt åkt på böter pga civilpolis som legat bak och genomfört genomsnittsmätning. Då spelar vädret mindre roll.
Åfan trodde inte detta om pliten:) Har aldrig sett dem utanför sina bilar när det har varit kass väder typ:P:)
FredricF
m_johan84: Inte jag heller. Jag startade en tråd om detta för ett tag sedan: Länk

/Fredric
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jajamensan Stog 2 snögubbar i ett riktigt ruskväder snöstorm i princip tisdagen efter påsk 05.51 på morgonen och kollad körkort,nykterhet, jag frågade vad dom gjort för illa med den straffkommenderingen.
I Måndags morse i regnet och även i morse 06.10 på samma plats men blev inte stannad.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
BM
75
BMW_Troll
318i -85 (E30)
320i -92 (E36)
318i -90 (E30)
520i -97 (E34)
Nån klok sa att "solsken för poliser är som koskit för flugor". Då dyker de upp ur tomma intet.
I Söndags i regnet hade dom stor kontroll vid E18 söder om Norrtälje. Med det är klart. Dom satta alla i olika bilar så dom klarade sig. En röd SAAB 9-5 kombi med lasern och tre målade polisbilar som åkte och stoppade fortkörare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.