|
|
|
|---|---|
|
Var på väg till GBG i förrgår och hade tyvärr lite väl bråttom, åkte förbi en 70-sträcka på e20 i ca 130km/h får då se att polisen står och monterar upp för kontroll. Ca 5 minuter senare blir jag stoppad och då säger polismannen enbart att "jag kan inte bevisa det du gjorde, men vi håller koll på din bil i fortsättningen" fick sedan åka iväg igen... Till saken hör att det var strålande solsken utomhus... Har nog aldrig sett en poliskontroll i skitigt väder. Har ni det? | |
|
Vid senaste "snökaoset" körde jag E6 norrut från Halmstad, bilar i diket lite varstans och trafiken sniglar fram i 60-70, då ser jag plötsligt hur poilsen står och mäter hastigheten :-) Kändes helt overkligt... ja tycker det varit bättre att assistera dom som råkat illa ut. |
|
|
Blev själv stoppad med lastbilen en dag då gick det knappt stå ute o vad jag fick veta är att visa kontroller är bestämda i förtid från högre upp så dom får bita o stå där i regn o blås. O när det är fint väder så njuter dom av solen. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
Transocean |
Precis som Grabber säger är vissa kontroller förhandsbestämda. T ex kan man vara ganska så säker på att bli kontrollerad om man åker bil under påsken, midsommarafton/dagen, nyttårsdagen osv då polisen vet att det är många som har bråttom, många som kör dagen efter etc. I de flesta fall har jag faktiskt åkt på böter pga civilpolis som legat bak och genomfört genomsnittsmätning. Då spelar vädret mindre roll. |
| Åfan trodde inte detta om pliten:) Har aldrig sett dem utanför sina bilar när det har varit kass väder typ:P:) | |
FredricF |
m_johan84: Inte jag heller. Jag startade en tråd om detta för ett tag sedan: Länk /Fredric |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jajamensan Stog 2 snögubbar i ett riktigt ruskväder snöstorm i princip tisdagen efter påsk 05.51 på morgonen och kollad körkort,nykterhet, jag frågade vad dom gjort för illa med den straffkommenderingen. I Måndags morse i regnet och även i morse 06.10 på samma plats men blev inte stannad. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Nån klok sa att "solsken för poliser är som koskit för flugor". Då dyker de upp ur tomma intet. | |
| I Söndags i regnet hade dom stor kontroll vid E18 söder om Norrtälje. Med det är klart. Dom satta alla i olika bilar så dom klarade sig. En röd SAAB 9-5 kombi med lasern och tre målade polisbilar som åkte och stoppade fortkörare | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.