|
|
|
|---|---|
|
Min 735-91 luktar mycket bensin vid kallstart samt en stund efter.Dock endast vid stillstående.Den luktar aldrig när man startar den med varm motor.Tips på åtgärder. /Anders | |
|
Kolla om det droppar bensin under nånstans. På min 325:a droppade det ur returen. Endast när man kallstartade. Å när man står still känner man ju ångorna. När man åker gör man det inte. Läckte ner en hel hotelfoaljé i Prag tack vara det. Men det är en annan historia! mvh |
|
|
Var hittar man returen? /Anders |
|
|
Öppna huven till att börja med...Starta motorn kall och börja syna tänkbara ställen,slangklämma dåligt åtdragen eller läckage vid någon insprutningsventil eller kallstartsventil(om du har någon)... Kolla slangstumpen(bensin) högst upp på toppen ,syns direkt när du öppnar huven..efter ca 0,3sekunder :)...den brukar ha tendens att läcka på en 735:a.. PS. På min M535:a har jag en kallstartsventil på min 735:a har jag inte synat närmare..DS. Mvh Janne. |
|
|
PÅ min 540 läckte det vid bensinfiltren bak (över bakaxeln). Det hände bara vid kallstarter då bilen stått ett par tre dagar, slutade droppa efter ca 1 minut. Det kvittade hur mycket slangklämmorna drogs åt, blev inte av med det. /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.