|
|
|
|---|---|
|
Provkörde Volvo XC70 D5 185hk automat idag. Jag är 185cm lång och sitter som vanligt bra i Volvostolarna, att sätta sig bakom "sig själv" va trångt. Förarstolen va i och försig ganska vilolägesinställd. Men baksätet med mina ben gav dåligt stöd i framkant annars ok. Klämde o kände på alla prylar o den e ganska enkel att förstå sig på och snyggt designat. Motorn dieslade igång o lät rejält dieslig vid start, sen smög den iväg tystare och smidigare. Efter provturen vill jag påstå att registret för 5 cyl motorn är ingenting sen turbo, alltså ganska mycket turbolag. På motorväg tryckte den på ganska bra och man vande sig vid karaktären ganska fort, tycker dock att bilen ej va så tyst som jag förväntat mig. Sen skulle jag vilja ha audi 2,7tdi eller 3,0tdi motorkaraktären i bilen. Bensinmotorn känns nog mera rätt karaktärsmässigt för bilen. Av tillbehören så gillade jag adaptiv farthållare(se annan tråd). Men jag känner ingen jag vill ha upplevelse med bilen, visst en trevlig bil. Men det blir en rejäl provkörning av Audi A6 igen o BMW (har ej kört nya 5-serien alls). Så för mig får bilen godkänt men inte idag sugen på att vrida ur 500 000 ur firman för leasing av en sådan. Tror det landar runt de pengarna för rätt utrustning. | |
|
Prova absolut den lite "uppgraderade" E60(dvs från facelift o framåt,vilket jag iofs förstår att du ska göra iom nybilsköp ;)),känns mycket mer premium än Volvon idag..gärna med största dieseln också,då får man fram smilet rejält,men visst...den kanske kostar lite för mycket för firman.. vad vet jag :) Mvh Janne. |
|
|
V70 från >2000 har alltid varit trånga i baksätet. Förstår inte hur de lyckas... Nya A4 Avanten eller facelift 5-serie är bättre kandidater tror jag. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Ta definitift och prov kör 5 serien du kommer att bli nöjd garanterat. Va i samma situation som dej för ett tag sen med att ta en bil på firman, det blev lite dyrare än tänkt;) (prov körde "fel" bilar = för dyra) men va f*n det är ju därför man jobbar! When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.