AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
964

Dunlop sport maxx

Visa användare
105
nbtarzan
X3 2,0da - 08
Toyota Starlet Rallybil
Hallå.
En nybliven 525 ägare som undra om det är någon som provat dunlop sport maxx?
Jag tänkte köpa dem ev. om det inte är någon som säger att det bara är skit.
Tänkte köpa dem i storlek 225/55 16
Har även Nokia NRVi och Yokohama AVS Db i tankarna också men vet inte vilka som är bäst.
Vill ha tysta och komfortabla däck som är bra i regn det är mina viktigaste priorteringar.

Så vad säger ni?

Häls Niclas

Har Dunlop Maxx på M5an. Prisvärt däck som fungerar fint. Bra utformat mönster gör att det inte är så bullrigt som andra V-mönstrade sportdäck. Upplever att det lätt blir platta delar på däcket när bilen står stilla några veckor. Dessa plattor går bort efter en stunds körning.

Spelar dock inte i samma liga som Michelin och Continental. Har du råd, satsa på Conti Sport Contact. Tysk kvalite.
Visa användare
105
nbtarzan
X3 2,0da - 08
Toyota Starlet Rallybil
Mina gamla Conti är inte så tysta tycker jag så jag skulle vilja ha lite tystare däck. Enligt en del tester är Dunlop, Nokia och yokohama AVSdb tystare och komfortablare även om conti slår dem på torr asfalt.

Så är jag inte övertygad ännu till Mich eller conti det är 500:- per däck dyrare.

Häls Niclas

Observera att gamla däck blir hårda och slitna vilket gör att de tappar ursprungliga egenskaper.

Dunlop Maxx blir toppen till din 525. Du ska säkert inte ta ut bilen på bana eller hårdkörning, då är det onödiga pengar för de dyraste däcken.
Visa användare
105
nbtarzan
X3 2,0da - 08
Toyota Starlet Rallybil
Den linjen är jag inne på med...Ingen bankörning här kör rally mest men det är inte med BMW den kör mest sambon med och barn i så man vill ha säkerhet i regn. Men också ett tyst och komfortabelt däck...

Niclas

Visa användare
105
nbtarzan
X3 2,0da - 08
Toyota Starlet Rallybil
Hej igen.
Har nu sökt igenom forumet efter info och kommit fram till att Dunlop sport maxx verkar vara kanonbra minns lika bra som conti och tillochmed bättre tycker vissa.
Det har också kommit mycket bra i alla däckstester som jag hitta det finns en del att söka upp som de har gjort i europa och usa.

Så jag slog till och beställde en uppsättning från nordendäck för 1165kr st

Jag kommer med mer info om hur dessa är när jag fått dem på bilen om det finns någon som är intresserad?

PS Har haft en del däck eftersom vi kört rally i många år och mest asfalt.

Häls Niclas

ja
21
jans
E39, 525iA -02
F34, 335iA -13
Jag har kört hela förra sommaren på D.MAXX 235/45ZR17 (E39-02) och det var TOPPEN! Bilen kändes som minst 2x bättre än innan. Dessutom ganska tyst. Det ända var att när bilen har inte använts några dagar så kändes det som om hjul var orunda första cirka 1-2km men sedan gick det hur bra som helst. Då var trycket lite på gränsen så pumpade jag lite till och problemet var borta.
Du blir nöjd till 101%

/jans
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.