|
|
|
|---|---|
|
Jo det e så att efter att jag hade ställt på bilen i Mars så började den att krångla Krångel= Abs och DSC lampan tänds i nån sekund samtidgt som stereon dör, sen började innebelysingen och den i kombiinstrumtet lysa svagare några gånger, sen har motorn tappat kraft i nån sek oxå. Så jag ringde några verkstäder o frågade vad felet kunde ha varit, dem sa generatorn. Ok köpte en ny generator och bytte den på en bmw verkstad. Fick tillbaka bilen och efter 2 tim hände samma symptom i samma ordning oxå. Har kollat hur mycket stöm batteriet ger o den ger 14.0 o 14.1 när jag gasar. ska felsöka bilen. Men vill gärna ha era synpunkter på vad det kan vara Tack på förhand | |
|
Hej Jag hade samma symptom att ABS och DSC lampan tänds i någon sekund. Och detta hände lite sporadiskt. Sedan att stereon dör var också ett symptom som kom och gick. Att innerbelysningen var tänd fast alla dörrar var stängda var vanligt också. Dock så tappade motorn aldrig kraft. Jag hade den inne på verkstaden 2 ggr innan de hittade felet. Felet var att tändlåsströmbrytaren var defekt. Kostade totalt 793kr att få den bytt inkl arbete på en BMW auktoriserad verkstad. |
|
|
BoMoW hur gick det för dig, fick du till det? Fick exakt samma symptom på min 525tds-93 i natt 30 mil hemifrån Bilen går 20 mil vid full laddat batteri med allt utom halvljus avslaget |
|
| Bilen ska felsökas nu veckan, återkommer med svar | |
|
Gorgonit! Jag har exakt samma fel! Kostade det alltså inte mer än 793kr för delen + arbete??? |
|
| I mitt fall var batterikabeln lös, den som är jordad mot karossen bak. | |
|
Jag har lossat och kolla jordkabeln verkar inte vara några problem där. Däremot är jag förvånad att bilen funkar som den ska annars... misstänker att den gått kasst om det var dålig kontakt. |
|
|
Hej Mr_Hope Delen kostade 314 kr + moms (partnr 613 26 90 19 62) och arbetet kostade 320kr + moms... Detta var dock år 2006 i Augusti så det kanske är lite dyrare nu. |
|
|
Tackar! Nu har jag löst felet tack vare detta forum! Gorgonit: Jag tog lös den och bände isär den så man såg kontaktytorna.. en av dom var lite svartbränd (dålig kontakt) putsade lite med sandpapper på den och satte ihop så nu funkar de!! Men ja ska beställa en ny och byter nog själv då det var ganska enkelt nu när man vet hur de funkade. Känner mej så extremt nöjd nu alltså... såg framför mej att bilen skulle kosta massor att laga.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.