|
|
|
|---|---|
|
Ajajaj, farsan lyckades bula till tröskeln och dörrarna på sin E39:a. Dörrar går ju att hitta nya, men hur gör man med tröskeln? Den är väl i plast, låter det som, men är infäst på något klurigt sätt som jag inte riktigt kan förstå. Är det någon som har bytt sin tröskel på E39 eller vet hur de är infästa? Tack på förhand för alla tips! :) | |
|
Tröskeln är i plåt...min nuvarande E39 har "ett par" bulor på trösklarna som jag också funderat på laga...möjligen går mina att "slå ut" med lite kunskap..utan att behöva börja svetsa osv.. Faktiskt också farsan som lyckats "knövla till" dessa vid oförsiktig körning från ett parkeringstak här i sta'n.. Mvh Janne. |
|
| De är i plåt och ingår i karossen. En plåtslagare fixar det genom att brännsvetsa fast stift och rikta med glidhammare. Omlackering och rostskyddsbehandling av tröskellådan blir det. | |
| Förresten, kom på att jag såg fina E39-dörrar här på powerbörsen: Länk | |
| I Umeå var det ju också, då kan du ju muta Janne att åka och kolla på dom ;) | |
|
He,he.... Jag är extremt billig på dylika konsultuppdrag.. Mycket beroende på att det tar tid innan jag brukar få ut tummen ;) Mvh Janne. |
|
|
Har kikat lite på den bulade tröskeln nu och inser att jag kanske uttryckt mig lite dåligt. Det jag egentligen menar som har blivit bulat är tröskellådan, inte själva tröskeln. Jag har varit och skrapat på den för att kolla materialet och det ser verkligen ut som att den är gjord i något tjockt plastmaterial. Eller är jag bara och skrapar i underredsmassan? I övrigt verkar det som att jag får vända mig till Tyskland för att få fatt på ett par dörrar i monteralblå, eller köpa ett par andra och lacka om, men det verkar kunna bli dyrt. |
|
| Lådan är sprutad med en PVC-baserad body på undersidan och en bit upp på sidan, det är nog den du skrapar i. Men det finns plåt därunder. En bilplåtslagare brännsvetsar fast små kopparstift och rycker ut plåten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.