|
|
|
|---|---|
|
Har en 528 idag och är hyffsat nöjd, men nu funderar ja på att köpa en 530i tourning (e39). Hur ovanligt är stålgrått på dessa? Har nog inte hittat en enda i denna färg och med rätt utrustning. Finns det någon här på forumet som äger en stålgrå? Hittat flera 525or men ingen 530. Är kromringar standard på touringen? Har sett bilar både med och utan. | |
|
Kromringar infördes någon gång under modellår 2002. Jag har det inte på min men det finns andra E39 -02 som verkar ha det. Jag vet tyvärr inte exakt när det kom men det är samma på sedan, kombi, 520->540 osv. 02 med kromring: Länk 02 utan kromring Länk //Lövet |
|
| Köpte en 530 häromdan. Jätte nöjd än så länge. Hittade en Sterlinggrå med rätt utrustning så de va bara att slå till. | |
|
Grattis till bilen. Tror säkert du blir nöjd, har själv haft min i snart 3 år och drygt 4000 mil. Kromringar kom på bilar med M-sportpaketet från modellår 2002, dvs bilar tillverkade 09/2001 eller senare. Dessa ringar satt vad jag vet även på Lifestyle-paketet som kom något senare. Ringarna är ju också populära att eftermontera vilket gör att man hittar dom lite här och var. Har själv ett par som ligger och väntar på montering... Stålgrå tror jag aldrig har funnits på E39 däremot så är ju Sterlinggrå en realtivt vanlig nyans, speciellt på M-sportutrustade 525:or. Själv har jag en M5 i denna vackra färg;) ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.