|
|
|
|---|---|
|
När jag startade upp min 540-98 idag efter att ha stått i garaget under vintern så märkte jag att varvräknarnålen står i bott hela tiden och även andra instrument är knasiga när jag startat bilen. Säkringarna verkar ok. Vad kan ha hänt? | |
|
Låter som om anslutningen till instrumentbrädan har lossnat, fått fukt i sig eller liknande. Uppenbart ett kontaktproblem. Tror att enda lösningen är att ta loss och rengöra och på med kontaktspray eller liknande. |
|
|
Ja jag får nog testa det. Läste också om att man jan behöva kolla upp de batterier som sitter i instrumentpanelen också, lika bra att kolla dessa också när man ändå håller på :) |
|
|
Jag tror att jag skall köra med den ett tag förresten. Den har ju stått hela vintern och batteriet var helt urdraget när jag tog ut den. Mycket fukt i bilen också. Kör jag några mil så kanske bilen torkar ur och instrumenten repar sig. |
|
| Dåligt batteri kan få instrumenten att börja spela flipper. | |
|
micke: Menar du om bilbatteriet är dåligt eller menar du batteriet bakom instrumentpanelen? |
|
|
Oj sorry. Menar bilbatteriet. Nåt batteri i instrumentet har jag aldrig haft ont av. (Finns det ens på E39?) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.