AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
629

BMW 328i stannar på låga varv och lugn körning

th
39
the_bandido
328iA Sportcoupe -96
Hej, jag har en 328i Automat -96 med ett problem, nu på senare dagar, har den börjat krångla lite,det är så att ibland när man glider fram på låga varv, så kan bilen börja hosta lite, och tappa all motorkraft, spelar ingen ingen roll om man gasar till eller nått, den får ej tillbaka sin kraft, den rör sig långsamt framåt och det är bara att stanna bilen, stänga av den och sen starta den igen, så är det som en ny bil o man skulle kunna tro att den aldrig krånglat, all kraft den har i sig är tillbaka och den går hur FINT som helst, detta är dock tråkigt att behöva göra, så jag skulle behöva lite hjälp med att lokalisera problemet, är det någon som kan nått om detta? tack på förhand/ jimmy

Ma
45
Mangokid
535ia e39 -97
Kör till verkstan o be dom koppla in diagnosen. Lutar åt en kamaxelgivare.
ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Har precis samma fel fast på min 325-02 iA. Ska kolla den med diagnostik på tisdag kanske får reda på då vad som är fel.
th
39
the_bandido
328iA Sportcoupe -96
ah skriv gärna här om vad diagnostiken utvisade, har googlat lite på problemet, och det lutar faktiskt åt mangokid´s svar, att det förmodligen är kamaxelgivaren, jag hoppas faktiskt det då det både är simpelt att byta och inte är snordyrt... men skriv gärna vad du fick för svar på diagnosen så kan man även testa det ifall kamaxelgivaren ej funkar.../Jimmy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.