|
|
|
|---|---|
|
När jag skulle lufta ur kopplings hydraliken på min E30 gjorde jag som alltid. Dvs pumpade höll pedalen i botten och släppte ut luft nere på slav cylindern. Gjorde detta säkert 20ggr utan att något tryck uppstod, dock fräste det till varje gång och det rann ut vätska. Min upptäckt: nära jag med handen(går inte med foten då den inte finns nåt tryck i systemet) pumpat en fyra fem ggr på kopplings pedalen så jag små luft bubblor komma upp från matnings slangen(huvudcylinder) till bromsvätske behållaren. Speciell om man böjde behållaren åt slang hållet. Upprepade detta tills dessa bubblor slutade komma..och med det kom trycket. Troligen stod det luft i huvud cylindern. Observera att detta inte var en renoverad/ny cylinder. Om så vart fallet kanske det skulle funkat bättre. Gjorde även en extra luftning nere på slav cylinder efteråt men där fanns ingen luft alls. I praktiken betyder detta att man kan lufta systemet själv då pedalen ändå fastnar i botten innan tryck uppstår. Dock gjorde jag den sista provluftningen mha medhjälpare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.