AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.782

Meguiar 40 (interiör medel) var köpa online?

Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Hej, har läst gott om M40 och tänkte handla, vars hittar jag denna produkt online?

Tips på andra medel att beställa i samma veva från Meguiar?

Vänligen

/Hampus
Länk
Länk
Beror ju helt på vad du ska ha medlet till.

///Micke
Min cabrio Länk
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Micke Olsson:

Interiör, har jag missat något är MG40 en serie och inte specifik artikel?

/Hampus
Länk
Nej, MG40 är till interiörplast men funkar även klockrent på lister och plast i motorrummet.

Vad jag menade var vilket medel du ska ha till vad om du ska beställa mera. :-D
Alltså vad du vill göra.

///Micke
Min cabrio Länk
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Snart undrar jag om jag är blåst, finns ju inget som heter mg40, stämmer neda?

MG40 = Quik Interior Detailer SEK 129 Produktkod: G-13616

Nja ja vet inte specifik Micke, är det något som speciellt rekommenderas, som är avsevärt bättre än andra medel?

/Hampus
Länk
Quick Interior Detailer är riktigt bra, köpte med mig tre flaskor från USA, kostade väl $6/st :)
Hittar inte heller den på den svenska siten men väl i USA. Länk
Kasst att man inte kan söka på den svenska sidan.

Återigen, det beror ju på vad du ska göra.
Polera med maskin eller för hand?
Vaxa eller annat skydd.
Däckglans.
Fälgrengöring.
Pads.
Tvättmedel.

Ja, du fattar.. Vad vill du göra?

///Micke
Min cabrio Länk
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Först och främst vill jag ett medel för bilen interiört (paneler, hårdplast, inreplastlister, spakar) Hört MG40 ska vara bra, vart köper man då mg40?

har hört man ska doppa en trasa i varmt vatten och torka, ev diskmedel om kraftigare smuts. Sen applicera MG40, för lite fräschör och god doft.

MIcke: jag tar frågorna om andra medel sen:)

/Hampus
Länk
Tvärt om..
Spraya MG40 på en svamp och torka/polera sedan dina paneler. Blir det för mycket, eftertorka med torr trasa.
Efter det så räcker det med fuktad trasa i ett par år.

Jag vet inte var du kan köpa det, ring någon av återförsäljarna som finns i listan på hemsidan.

///Micke
Min cabrio Länk
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Nä jisses, Har ingen återförsäljare av MG istan så kanske kan få tips om annat medel för att rengöra paneler, få bort damm och skapa god lukt:) Samt vart det går att handla, online går bra.

/Hampus
Länk
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Här finns en del Länk

Mvh Danne
Jag kan rekomendera Lahegas Interior 40. Finns att köpa på autoexpeterten, ganska dyr. Absolut bästa medlet jag testat! Ger en fräsch doft och riktigt rent - utan någon glans.
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Manray, taget!! Blir att handla Lahegas int 40.

Körde motortvätt idag utan slang, vill inte spruta vatten då jag tror risken för att elkablage tar stryk. Använde trasa/diskborste och sparsamt med varmt vatten och lite diskmedel.

Nu fick jag inte så fin finish på speciellt motorblocket. Spelar det ngn större roll vad man kör för glansmedel under huven?

/Hampus
Länk
Hampus,

Glans under huven är inte att rekommendera enl mig, det drar till sig så mycket damm... Men om man vill ha det så spelar nog ingen större roll vilket glansmedel man använder :)
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Vad ska man ha på blocket då?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Meguiar demar sina produkter på Lavo Solna idag... Welcome to the proffessionals treatment:)
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.