|
|
|
|---|---|
|
På min 318 så sitter en skruv som håller fast bromsskivan sitter så in i h-vete! Jag har knackat, sprutat 5-56 och grejat, men den sitter som berget. Jag har läst och hört att man kan värma bort elakt sittande bultar/skruvar, men hur gör man? Jag äger inte svetsgrejor eller gas, kan man köpa nåt rimligt för att värma, hur mycket ska man värma och när ska man lossa bulten? | |
|
En liten gasolflaska typ primus kan räcka gott. Värm gärna tills delarna får lite körsbärsröd färg, men det är inte säkert att primusflaskan mäktar med det. Bromsskivor är vana vid värme. Prova att skruva direkt efter värmning. insexgreppet skall vara rent så man når botten med verktyget. Är det kört ändå går det att borra ur skallen också. Det brukar vara den som sitter, så sedan går det fint att ta ur resten när skivan är borta. |
|
|
Slagskruvmejsel är oftast det ända sättet att få bort den. Annars, borra bort skallen med en stor borr, när skivan är borta går det oftast att få bort resten med en tång. Skivan går att montera utan skruv, det blir bara knöligare när man ska montera däcket. Ny skruv köper du på BMW, kostar inte många kronor. |
|
|
+1 på slagskruvmejsel. Hade samma problem på min gamla Honda och en slagskruvmejsel från Biltema fixade problemet på 15 sekunder. //amullo --- |
|
| Tack för alla tipsen, det blir en tur via biltema på väg hem... :-) | |
| Borra ur den lär gå utmärkt ... | |
| Skruvarna kostar 12:- st | |
|
Sådär, jag tror att det räcker att skrämma bilen med bra verktyg så hoppar nästan grejerna isär. Behövde inte värma utan det räckte med slagmejseln. Tack för alla bra tips, folket på forumet är kanon |
|
|
jag gillar att see biltema på skärmen. så många som underskattar biltemas varor. det enda som jag inte gillar med biltema att dom ska skriva "BILTEMA" med stora synliga bokstäver på allt. jag sa därmed inte att ALLT är bra. |
|
| Har Biltema börjat med skärmar nu? själv så föredrar jag min SONY :-)) | |
| Biltema är snart ett minne blott. Snart byter de namn till "Samma_som _Rusta"! | |
|
ja om du går in på biltema.se o tittar på art nr: 24-798 så hittar du en skärm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.