AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.099

Mager bränsleblandning

To
51
Tompa27
e36 320i-91
Hej hade inne min bmw 320i-91 för fel sökning då fick datorn upp mager bränsleblandning.
Provade att byta luftmassemäteren utan resultat, bytt luftfilter och bränslefilter utan resultat. vad kan felet vara tacksam för svar.... bilen gå ojämt och ryckigt och misständer....
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Det där låter mysko är väl inte helt hundra på den bilen men rent logisk så kolla lambda sonden insugets signaler styrs från LMM Lamda Chip och genomströmningen men det skulle inte synas på felsök

Henke
M som i Motor
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Oj skrev lite fel där ser jag medade Insrutet istället för insug hehe kanske va solklart endå men

Henke
M som i Motor
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Kan spridarna va igensatta ??

Hur uppstog problemet snabbt eller under lång tid förklara lite mer ingående så kan du nog få lite bättre hjälp här .

Fast det kan ju sitta nån här med rätt lösning på en gång med

Henke
M som i Motor
To
51
Tompa27
e36 320i-91
jag vet inte hur det uppstog. köpte bilen så... iblan d gå den bra ibland inte och när den gå som sämst så gå det inte inte köra med den på grund av att den " kväver" sig själv...
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Igensatt bränslefilter? Kass bränslepump?
To
51
Tompa27
e36 320i-91
bränsefiltret är nybytt. bränslepumpen? om den är dålig borde inte bilen vara svårstartad då? det är den nämligen inte? som sagt den är seg på gasen och reagera inte
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Är inte helt säker på alla symptom för bränslepump.Kan det kanske ha nått med spjälllägesgivare eller någon av kam/vevaxel-givarna?Kan tänka mig att en trasig lambda skulle kunna ge dom symptom du beskriver,testa att koppla bort lambdan,finns en snabbkoppling under bilen vid katten.
Lycka till!
To
51
Tompa27
e36 320i-91
jag har kopplat bort den men det händer inget särskilt.... vad ska hända ska den gå bättre eller sämre? om det är lambdan borde inte problemet bara uppstår när det är varmt jämt? min bil gå dåligt ibland inte jämt
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Där borde rimligtvis bli skillnad omgående,men om ditt fel kommer och går kanske du borde köra ett tag för att märka någon skillnad.Men märkte du samma symptom när du kopplat bort lambdan?Såfall är det inte den det är fel på.
To
51
Tompa27
e36 320i-91
den gick dåligt med lambdan kontakten utagen
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Fick du bukt på problemet tompa, uppdatera gärna såfall!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.