|
|
|
|---|---|
|
Hej hade inne min bmw 320i-91 för fel sökning då fick datorn upp mager bränsleblandning. Provade att byta luftmassemäteren utan resultat, bytt luftfilter och bränslefilter utan resultat. vad kan felet vara tacksam för svar.... bilen gå ojämt och ryckigt och misständer.... | |
|
Det där låter mysko är väl inte helt hundra på den bilen men rent logisk så kolla lambda sonden insugets signaler styrs från LMM Lamda Chip och genomströmningen men det skulle inte synas på felsök Henke M som i Motor |
|
|
Oj skrev lite fel där ser jag medade Insrutet istället för insug hehe kanske va solklart endå men Henke M som i Motor |
|
|
Kan spridarna va igensatta ?? Hur uppstog problemet snabbt eller under lång tid förklara lite mer ingående så kan du nog få lite bättre hjälp här . Fast det kan ju sitta nån här med rätt lösning på en gång med Henke M som i Motor |
|
| jag vet inte hur det uppstog. köpte bilen så... iblan d gå den bra ibland inte och när den gå som sämst så gå det inte inte köra med den på grund av att den " kväver" sig själv... | |
| Igensatt bränslefilter? Kass bränslepump? | |
| bränsefiltret är nybytt. bränslepumpen? om den är dålig borde inte bilen vara svårstartad då? det är den nämligen inte? som sagt den är seg på gasen och reagera inte | |
|
Är inte helt säker på alla symptom för bränslepump.Kan det kanske ha nått med spjälllägesgivare eller någon av kam/vevaxel-givarna?Kan tänka mig att en trasig lambda skulle kunna ge dom symptom du beskriver,testa att koppla bort lambdan,finns en snabbkoppling under bilen vid katten. Lycka till! |
|
| jag har kopplat bort den men det händer inget särskilt.... vad ska hända ska den gå bättre eller sämre? om det är lambdan borde inte problemet bara uppstår när det är varmt jämt? min bil gå dåligt ibland inte jämt | |
| Där borde rimligtvis bli skillnad omgående,men om ditt fel kommer och går kanske du borde köra ett tag för att märka någon skillnad.Men märkte du samma symptom när du kopplat bort lambdan?Såfall är det inte den det är fel på. | |
| den gick dåligt med lambdan kontakten utagen | |
|
Fick du bukt på problemet tompa, uppdatera gärna såfall! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.