|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 728 -99 med kassettradio som är helt värdelös och jag tänkte jag skulle ta och byta ut den mot t.ex. en Pioneer DEH-2000MP Länk. Ifall man scrollar ner i den listan ser man att den ska vara förberedd för rattkontroll och det vill jag verkligen ha ifall jag ska byta ut stereon. Hur fungerar det här? Behöver jag någon speciell sladd eller räcker det med en vanlig ISO-sladd från Bilt*ma? Länk När jag var på MDS och frågade så sa de att jag behöver en sladd för 750kr för att det ska fungera. Kan det vara en sån här de menar? Länk (som bara kostar €27 på tyska Ebay) | |
| Är det en sån här kabel Länk kanske som behövs för att kunna styra en Pioneer radio från ratten... | |
|
Ingen expert som har någon bra kommentar? Kan länken ovan vara lösningen för mig? Länk |
|
|
Hej, Det verkar rimligt, men den enda som kan svara på om det passar just din modell av radio är trots allt säljaren. /Andy |
|
| Nu är kabeln beställd. Jag mailade till adaptershop och frågade och de påstod att det ska fungera. Drygt 500kr senare får jag hoppas att det stämmer. Kabeln kommer väl om en vecka skulle jag tro. | |
| Hur gick det sen? | |
|
Jaha, det gick i diket förstås. Jag fick kabeln snabbt från säljaren och sen köpte jag en Pioneer cd-spelare och försökte koppla in. Ljudet funkar bra, men bil-datorn blir urkopplad och knapparna på ratten funkar inte. Så det får bli till att skicka tillbaka kabeln och försöka sälja Pioneeren till nån. Det verkar som att elektroniken är för komplicerad i 7-serien och Pioneer själva säger att det inte finns något sätt att koppla in deras produkter i min bil. Det verkar som att jag måste köpa original ifall jag ska få nåt annat än kassett i min bil :-( Nån som är intresserad av en oanvänd Pioneer DEH-2000MP för 500kr? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.