AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
739

Fråga ang. bromsrör bak E34 520 -93.

Jh
53
Jhoony
520i -97
Jag var duktig idag och lagade mina läckande bränsledningar, men under skruvandet såg jag ett illa rostangripet bromsrör som jag definitivt måste byta. Problemet är att jag inte blir klok på vilket rör det är jag ska ha när jag tittar i ETK:n.

Röret ifråga går parallellt med de tre bränsledningarna ovanför bakaxeln (dvs. från ena sidan av bilen till den andra) och är ungefär 1-1,5m långt.

Om jag tittar här Länk så känns det inte som om något av de rören stämmer, eftersom röret ifråga är helt rakt i stort sett bilens bredd.

Någon som vet?
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Hejsan!

Gör ett eget kopparrör så behöver du inte bry dig om vilket det är! Rostar inte lika fort heller!

MVH

JIKen
Jh
53
Jhoony
520i -97
Hej,

Tack för förslaget, och ja, det skulle jag visst kunna göra. Dock tycker jag att det enklaste är att köpa ett färdigt rör på BMW, det kostar ju inte många kronor heller.
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Nä det är sant, bara ett förslag. Tycker själv det är mkt smidigt att kona själv, man kan göra den längd man vill ha och lätta att få på plats om det är trångt pga sin flexibilitet.

MVH

JIKen
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Det borde var anr 5 som du skall ha. Mén om du kantar in på BMW så vet de med allsäkerhet vilket du skall ha. Jag har bytt de där själv men jag kommer inte med säkerhet ihåg vilka som var vilka.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.