|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bussar skall vara strypta på 100km/h , många åkerier idag låser sina lastbilar på 80 km/h dels för div miljöpolicys/moralpolicys men även för att hålla ner dieselförbrukningen skillnaden mellan 80 km/h och 87 km/h kan vara "make or break" på en affär .. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Totalvikten på nämda DHL bussarna är bara 28 ton, så det är inte så stora vikter som dundrar fram i 100 blås | |
|
En liten notis ang skatt. Semi trailers är skattebefriade all skatt ligger på dragbilen. Peace Bilen jag körLänk |
|
|
Hmm länken funkade inte riktigt som jag ville=( nå ja de e den svarta scanian med den vita tigern (Moonshine White Tiger) Under lastbilar givetvis=) Peace=) |
|
|
Du menar typ så här: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
skorpionking: Flott! Då är man King of the Road, eller? När jag var liten ville jag alltid bli lastbilschaffis. Nu kommer jag ihåg varför. Memorerade vägnummer och hur långt det är mellan Arboga och Falkenberg (t ex) :D "BMW six appeal" |
|
|
He kan int bli bättre än så=) Peace=) |
|
|
Liten och lastbilschaffis väcker minnen =) Kommer ihåg när man fick åka med farsan i lastbilen till Torslanda och lasta splitternya Volvo 740 bilar, tror det var 84, kanske 85.. Det var en magisk känsla när man satt högt uppe i hytten och började närma sig Göteborg =) Mvh Jens |
|
|
740 började tillverkas hösten 84 ( som 85or då) medan storebror 760 kom 1982 (Men tillverkades i Kalmar) så 1985 tor vi nog mest på då... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus: du kan din volvohistoria =) Då var det säkert 1985.. Lastbilen var iaf en F12a, hade givetvis en stor bild på en liknande ovanför sängen på rummet =) Mvh Jens |
|
|
Värdelöst vetande gör en till kungen av Trivial Pursuit (fast ingen annan tycker det är kul att spela med nån som vet vad Farrokh Bulsaras artist namn var...) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Kan det ha varit Freddie Mercury? ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.