AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.365

Hjälp med en E46 330i.

Hej allihopa min kompis behöver hjälp med att hitta en fin BMW E46 330i.
Hans "krav" är att den skall vara manuell, bensin, ej touring, ej över 18000mil.
Jag har guidat honom lite men jag är inte så up to date med E46, men hur stor skillnad är det på 320-325 och 330?
Tack på förhand wsemme.

When batman takes a vacation he does the Gumball
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Skillnaden är motorn.. Och känslan! Var inne på en 325 -04 med M-sport2 först. Men jag tyckte 325ans motor var ett sömnpiller när jag provkörde den. Började tom tvivla på att E46 var den rätta bilen för mig, kom direkt från stolen i en chippad A3 TQ som helt klart var roligare att köra.

Sen åkte jag som tur var till en annan handlare och provkörde en 330Ci. Bottendraget som jag hade i A3an fanns där, fast mycket mjukare och skönare. Sen kom vrålet och g-krafterna vid 4-5k varv och jag var helt såld! Bilen också=)
Ha
45
Hayabusa
318iS -92
Denna kanske?

Länk
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Är själv på jakt efter en 330 men touring o vilka fel o brister har dom bilar?

BMW - Beroende Med Wilja!
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Som alla touring e46, fjädrarna bak! Annars ett helt underbart bilval ljudet, responsen från motorn den silkeslena sexan är en fullträff.

Hur var det här då.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Brister är väl vissa detaljer i framvagnen som i och för sig blivit bättre senare in i modellcykeln, rost kan dyka upp insidan motorhuven och bakluckan, fläktslutsteget till klimatanläggningen har jag fått byta på alla mina E46 och E39. 3-liters sexan drar ofta en del olja och påfyllning av 1-2 liter mellan servicarna är inget ovanligt.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.