|
|
|
|---|---|
Juventini |
Hej! Jag har fått pris på 4 st Maxxis sommardäck 225 45 17 till min e46 nya och monterade klar på bilen för totalt 3900kr av en däckfirma. Jag tänkte höra med er vad ni tycker om det är prisvärt? och vad gällande Maxxis va har ni för erfarenheter? Mvh// Robin |
|
Tja...vilka Maxxis? Vore ju bra om du kunde skriva ned vad dessa däck heter exakt,så kanske någon har någon form av erfarenhet... Finns ju flera olika sorter av Maxxis... Tror inte jag sett någon som helst test av detta fabrikat heller...oavsett modell av Maxxis.. Men här diskuteras just Maxxis,lite oklart exakt vilken modell av Maxxis däck dem diskuterar dock>>>>Länk Mvh Janne. |
|
Transocean |
Det är för dyrt. Din handlare köper in dessa för 300-400 kr stk. Kolla vad dom kostar på Däckonline och lägg på 500 kr för montering |
|
Priset är inte alls för dyrt om det är de här däcken Länk De kostar från dackonline 907 * 4 = 3628 plus montering. Sedan kan man ju diskutera om det kanske skulle vara värt några hundralappar för att få exempelvis GoodYear Eagle F1 som är ett erkänt bra däck Länk Det skiljer runt 400 kronor totalt //Lövet |
|
|
Maxxis MA-Z1 Victra är kanon däck! Helt oslagbart när det är mycket vatten på vägbanan "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
Juventini |
andreas_lofgren: Det stämmer det är dom däcken. sen skall mina gamla sommardäck av från fälgarna och dom nya på, plus att dom skall monteras på bilen..så kan man tänka sig det är bra pris i detta fall då. |
|
2004-2005 hade mina föräldrar dimensionen 225/45/17 av Maxxis Victra på ena axeln. Ljudnivån av dessa två däck var sjuk i jämförelse med de andra två av märket Nokian (om jag minns rätt). Bilen i fråga var framhjulsdriven så vi skiftade däcken för att de skulle slitas jämnt därför var det lätt att höra skillnad. Redan vid låga hasigheter lever dessa däck om mycket. Skulle aldrig köpa dessa däck igen.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.