AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.310

Fartspärr M6

Jag har nyligen köpt en beg M6 och är lite sugen på att ta bort fartspärren. Har letat bland trådarna och förstått att "its fun" gör detta i stockholm. Jag undrar om det finns liknande ställe i skåne?

Tydligen får man då ut 537hk på köpet. Finns det sätt att enbart häva spärren utan att trimma? Vet inte om jag är sugen på mixtra för mycket...Vad kan vara nackdelen med trimma? Blir det annorlunda motorljud?När man säljer bilen, är det fördel med helt original? Kan det bli strul med försäkring om nåt händer?

Tacksam för svar

Kör ner til lKelleners Sport eller Hartge, så får du fint tillfälle attt maxa den påvägen tillbaks :)
Kan kanske va nått..Kändes inte helt tryggt i 270 på E6an :)

Var håller dom till? Gör dom det bättre/billigare än i sverige? För övrigt Gustav är det delvis delvis "ditt fel" man slog till på en M6. Efter ha dräglat över dina M6 filmer :)

om du är medlem i m6board så får du ju 10% rabbat på Hartge om jag inte är helt fel underrättad. Men det är ju på egen risk man åker ner det blir lätt väldigt mycket dyrare än vad man hade tänkt sig:)

When batman takes a vacation he does the Gumball
Kl
37
Kleiv
Porsche 997 turbo (650 hk)
Hade en M5 E60 med borttagen fartspärr innan jag köpte min M6. Funderar själv på att avyttra denna, enligt mig, löjliga manick.
Finns det något negativt i någon aspekt att göra det? (förutom att man kanske inte bör köra 300+ så ofta, åtminstone inte i stan)

za
55
zabotec
M5 E39 -01
Vad händer med motorgarantin om man chippar då?
Du kan ta bort den på bmw men de vill ha 35000 kr för det och det tar ca 14 dagar och då är den regad utan fartspärr.
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Autoteket/ Däckonline i eslöv kan göra det.
Ring dom, jag gjorde det på min M5 E60.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.