|
Sida 9 av 16
|
|
|---|---|
|
"när V12 var exotiskt" - Det är det ju fortfarande! Kul att BMW kör vidare med V12, synd att Jaguar inte har gjort det sedan 1996 (eller 1997, är lite osäker). Jaguar är magiskt för mig oavsett ägare, tyvärr är inte BMW det längre. Inte som för några år sedan när E38 var på topp. Nya 7:an - som tråden ju handlar om - ser helt OK ut tycker jag, men inte mer. Tyckte nog att E65 med facelift var snyggare, inte minst baktill. Men alla märken har väl sina svackor (Jaguar har det ägande- och resultatmässigt, BMW har det designmässigt) och jag tror säkert att BMW en dag gör snygga bilar igen! |
|
|
Personligen tycker jag nya 7:an är mycket vacker.Var nere på BMW Group i Göteborg idag,där finns en Gråmet. 750i. Gissar att nästa 5-serie blir än snyggare. När det gäller Jaguar.Så tycker jag att senaste XJ är en rätt snygg bil.Men tror att det var ett misstag att göra ytterligare en retro designad XJ.Det har nog försäljnings siffrorna också visat. Dock så är nog Jaguar inne på rätt spår nu.Nya XF tycker jag ser rätt bra ut.Även XK är en lyckad design.Det var nog på tiden att Jaguar börjat titta framåt igen.Båda E-Type och XJ var ju verkligen moderna när dom kom på 60-talet. |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Kör BMW vidare med V12? I vilken bil då? Senaste var väl E66? Blir det en V12 i F01? |
| senast var det E65 o inte E66, 760 heter modellen med v12 här är minnLänk kommer med v12 på ny modellen också dubbell turbo. gott nytt år | |
| fel av mig E66 är den långa modellen o E65 den korta Länk | |
| Japp, jag menade att BMW har V12 i E65 och jag förväntar mig inte mindre i nya 7:an. ;-) | |
| en v12 är kanske påväg Länk | |
| En V12 är defintivt på G. Surrar om 544hp/800nm dubbelturbo | |
|
Sådär nu var den provkörd en kort sväng. Adekvata vokabulär bliver.. Före sin tid, i vanlig ordning när det gäller kvalitetsautomobiler, för jämnan..... Mvh Asken |
|
| Gick förbi en igår. Trodde det var en Lexus LS först..... Tycker att de snott lite väl mkt av Lexus, men en väldigt trevlig bil är den hursomhelst. | |
|
Personligen tycker jag att Lexus LS har mycket E60 i sin design. Jag tycker mer att Lexus har blivit inspirerade av Bangle än tvärt om. |
|
|
Jag ser inte så mycket Lexus i F01an , däremot verkar Lexus vara en väldigt bra och problemfri bil , hoppas att F01an blir likadan sett till kvaliteten , och framförallt att bilen kommer att få ett rostskydd värt namnet. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
| ganska snygg reklam för 7;an Länk | |
|
Jo den dög, men man misstänker att de valde att inte framhäva de äldre 7orns verkliga skönhet för att få den nya att verkligen överglänsa dem. |
|
|
Bilder på nya 760i med V12 Länk |
|
| såg riktigt bra ut ...undrar vad effekten blir | |
|
544 hk Mvh Tomas |
|
|
Fifth gear testar 750 Länk |
|
| såg testet och enligt dem så har 7:an tappat lite i körglädje.. har läst fler tester där dem påpekar detta.. | |
| Länk lättmaskerad alpina fångad på bild | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.