|
Sida 2 av 16
|
|
|---|---|
|
En aptitretare på nya 7-serien som har premiär den 7 Juli Länk |
|
|
Inte mycket av 7-serien där inte... Sägs vara BMWs nya formspråk som är den nya eran. |
|
|
Den nya eran är 7-serien som har premiär den 7 Juli. Vad du ser på hemsidan gäller den nya 7-serien, även om du inte ser något av själva bilen. När en ny 7-serie presenteras så brukar det gälla en ny design språk. Så den nya eran inkluderar 7-serien och ett nytt designspråk. |
|
|
Passande premiärdatum, 7/7 mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Första gången som jag tycker att en bil är lika modern som bilen den skall ersätta. Steget rent designmässigt mellan E65 Facelift och nya sjuan är minimal, och med det så menar jag generationsmässigt, vet att bilarna har olika formspråk men på något sätt så kunde E65 Facelift lika gärna ha lanserats samtidigt som nya sjuan, för inte ser E65 facelift äldre ut än nya sjuan om jag ska gå på iaf denna bilden -> Länk Vad tycker ni? |
|
|
Njae, jag håller nog inte med. Bilen på bilden i din länk ser modernare ut än E65 och betydligt mindre pompös. Man kan ha olika åsikter om jättenjurarna i fronten men i övrigt känns den fräsch. Men mest hoppasjag på ny inredning. Har aldrig tilltalats av interiören i E65. Lycka är 363 hkr, sportläge och kickdown! |
|
|
Jag tycker att bilen sett från sidan ser ut lite som Alfa 166, med sitt höga midjeveck. Är jag ensam om den tanken? // Erik |
|
| får också lite alfa vibbar av den höga midjan | |
|
lite bilder på vad som ser ut att vara den långakarossen.. Länk Länk Länk Länk |
|
|
Tretretti, interiören kommer likna de gamla modellerna dvs den "förar vända" inredningen kommer tillbaka. 750i kommer få den nya turbomatade V8 på 408 hk. |
|
| Glömde en sak, nya 7-serien kommer erbjudas med fyrhjulsstyrning typ som gamla Honda Prelude hade. | |
|
teaserbild Länk |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
De borde ju erbjuda nya 7an med X-drive, den skulle tydligen vara ruskigt bra. Nån som hårdtestat den här inne? Vad jag läst så var det den bästa 4hjulsdriften som fanns idag. Undrar om den "bilenkörutavsigsjälvfrångaraget"-funktionen kommer finnas till denna? Kanske lika populär som nightvision. |
| lysena ser grymmt lyckade ut :D ganska stora likheter med cs-conceptet | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Borde inte en Alpina B12 vara på sin plats denna gången eller rent av den diskuterade V16-motorn de skulle stoppa i E65? Hade de stoppat ner en V16 i den nya hade de fått mig att pantsätta huset =) |
|
Tycker att det låter helt absurt att köra med fyrhjulsstyrning... iaf efter 10 000 mil när bussningar börjar ge efter :-) Annars har jag för mig att x drive kommer till den, farsan snackade om det och han brukar ha koll... Kan inte säga nått om xdrive än men i vinter då jävlar... :-D På 330 xi var det ju nått annat system men det tyckte jag funkade bra med. |
|
|
7-serien får Xdrive. Pratas om att 740i får turbosexan fast med 326hp till USA. V8 turbon erbjuds till 750i. |
|
| en alpina v6motor med all lull lull och specialbeställd inredning.. snälla alpina gör oss en tjänst :D btw vem skulle göra motorn? lär inte vara billigt precis | |
|
Hoppas det kommer en hyfsat miljövänlig motor med hög verkningsgrad och helst gasdrift. Undra om denna nya 7a blir den första bilen som erbjuds med fetare motorer till Kina istället för till USA ? Kina måste väll numera vara en minst lika stor marknad som USA när det gäller lyxbilar ? |
|
|
norranedre; 850 CSi hade ju det, funkar bra även efter 10k mil? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.