AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
73.419

nya sjuan snart avtäckt

Sida 12 av 16
Jag såg F01 "live" för första gången i helgen, när jag var på BMW Group för att provköra deras motorcykel K1300S.

Den är ful på bild, men ännu fulare i verkligheten. Vad sjutton håller dom på med på BMW? Det har inte funnits en vacker 7:a sedan E38.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Lasse,smaken är ju som baken. Personligen tycker jag att nya 7:an är grymt snygg.
M.A: visst är den det, baken är som smaken. Men att tycka nya 7:an är snygg får väl ändå anses vara en ganska extrem åsikt? Fetlagt våffeljärn. Den är ju löjligt ful... En Scania lastbil är ju snyggare, för guds skull?

;)
M.A. har rätt, 7 är verkligen über alles.

Computers are useless. They can only give you answers.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Lasse,rätt så trångsynt att inte kunna akseptera andras åsikter.
Lasse-SL500,
Fetlagt våffeljärn var namnet, baken är som smaken haha :-)

Jag säger så här. Betydligt snyggare än E65 (inte så svårt iofs). Designmässigt det snyggaste BMW levererat under Banglepoken.

E38 är en riktig pärla. Utveckling, komfort, säkerhet är helt andra saker. Utseende är utseende.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
visst är smaken som baken... det jag inte gillar med nya sjuan är att den ser lite hög ut speciellt bak, men det går att tona ner lite grann med en sänkining.. vad gäller den övriga designen tycker jag att dem lyckats riktigt bra.. fronten ser riktigt bra ut speciellt snett framifrån
F01 ser väldigt mäktig och pompös ut på ett smidigare sätt än E65.

Efter att man sett nya Mercedes E-klass akter är det mesta väldigt snyggt i jämförelse. Skämt å sido ;->

Det är det faktiskt X5:ans bakljus i rakt "nedåtstigande" led som sitter på nya sjuan om någon nu missat det :-)

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
M.A: nu sover du väl lite ändå??? Missade du det sista tecknet i mitt förra inlägg? Smiley = ta inte mitt inlägg allt för allvarligt! ;) :)
... alla Bangles bilar är ju för övrigt så fula att änglarna gråter i himlen och endast folk helt utan smak köper dom - det vet ju alla..

;)
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Missade visst det sista tecknet. Får skylla på att det var sent.
Haha, ingen fara... Jag får skylla mig själv när jag ibland skojar friskt. Visst, jag tycker den är skitful ärligt talat, men jag accepterar verkligen andra åsikter, det gör jag. Jag tycker det är en del av charmen med ett sånt här forum, att alla tycker olika.

Ha en god kväll grabbar
_B
47
_Booster_
740iA -99
Fronten kan jag väl godta.......men baken.....ser ut som en Mitsubishi på anabola.... Tycker hur som helst inte om stuket...

Men men....alla tycker vi olika som sagt =)
Lasse-sl500: får man fråga vad du tycker om nya s-klass då??
bmw_jerry: Jag tycker nya S-klass är ful också. Men det är kul att andra tycker annorlunda. Jag tror personligen att det kan vara en medveten satsning av både BMW och Mercedes att göra nya bilar som vi europeer tycker är fula.

Enligt uppgift har t ex Bangles 7-serie E65 ratats av europeer, men sålt bra i asien och USA. Olika kulturer tycker om olika saker, och eftersom både asien och USA är mycket större än europa så verkar det logiskt att inte bry sig så mycket om vad europeer tycker.

Bara mina 2 cent... :)
håller med dig om att det är ett medvetet val av både bmw och mercedes.. om vi kollar på 7-serien så är den ett väldigt vanligt val av både idrottstjärnor och artister i usa.. jag tor även att övriga modeller designats för usa och asien
Det ni skriver stämmer helt och hållet.
Hur många pimpade E65 har man inte sett på bilder/filmer från USA och Kina?
Jag vågar i alla fall påstå att BMW:s linjesköna design upphörde hösten -01.

Jag som europé ratar inte E65 helt och hållet, men den är inte speciellt vacker innan -05. Om ett par år äger jag säkert en själv. Surt sa räven om rönnbären... ;-)

BMW CS #1812
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
ja den ser ju för jävlig ut Länk
Det beror på vad man jämför med:

Länk

Länk

BMW CS #1812
Jag tycker E65 är bland det fulaste som BMW gjort. Visst kan man göra bilen snyggare genom att sätta på snygga fälgar t.ex. alpina fälgar men själva modellen ser för djävlig ut. Då är nya 7-serien minst 100 gånger snyggare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.