|
Sida 11 av 16
|
|
|---|---|
|
Både ser trevliga ut men attans vad lite gummi det var på schnitzerns svålar ! Det ser stötigt tom. på ett av världens mest komfortabla chassin , och behöver man verkligen ha så jäkla extrema profiler på en 7-serie ? , hellre 3 cm extra gummi tycker jag. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Fler bilder. Alpina kan verkligen konsten att göra snygga bilar. Länk |
|
|
Individual: Länk |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Vad använde Alpina för motor till B7 BiTurbo? Sexan eller åttan? |
| V8 TT med 507hk/700nm. | |
|
Länk Lite småförvånad blev jag när jag såg denna parkerad, var inte säker på vad det var för modell först :) |
|
| Nya Hamann 7-serie Länk | |
| nja hammans version var inte så snygg.. lite för överdriven för att vara en lyxbil | |
| Om man fimpar vingarna,så tycker jag det skulle bli ett mycket bättre resultat. | |
|
Bilder på B7 från Genéve. Länk |
|
| hur blir det egentligen med v12:an? | |
| Kan inte tänka mig att 760 uteblir, ännu så länge är ju allt i sin ordning. I ett förstas steg presenteras de "mindre" motorerna med V8 i spetsen, en motor som Alpina omgående ger sig på och masserar. Se förra generationens 745 som blev B7. Senare följer en lite större spis för herrar likt Asken som föredrar tolv burkar under huven. Om BMW skulle släppa det senare konceptet känns det som lite W.O till Audi och Mercedes. | |
| Den kommer till hösten Länk | |
|
Alpinas motor baseras faktiskt på den gamla 4.4 liters V8:an. Så den motorn har inget med den motorn som sitter i 750 att göra. |
|
|
Lite 760-info: Länk |
|
|
Testduell mellan 750 Li och S550 från Car and Driver. Länk |
|
|
Ett par filmer: Länk Länk |
|
| lite mer info om 760.. 544hk inte illa Länk | |
| Ja man får väl byta uppsig då o få 34hp till,pennga förstörelse. | |
| Länk hamann släpper lite mer godis till sjuan.. vet inte om det är så snyggt men deras fälgar är i alla fall riktigt fina | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.