|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag vill inte ha annat än stor, använder den för att kamoflera extraljusfästet i fronten :) Prefekt att dra kablarna bakom. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Ja de måste du. Och den ska sitta monterad på utsidan av bilen väl synlig. Och de är upp till poleisen som stannar dej till att avgöra hur bra den syns. En bekant fick 800kr i böter i måndags här i borås för att han åkte utan. | |
|
Jag besiktade utan regskylt fram samt saknade skattekvitto. Gick igenom utan problem...dom sa inget änns. Ha de // Bengan |
|
|
Olagligt utan skyltar - ja. Endast VV:s skyltar är godkända och de skall sitta väl synliga på bilen. Inte som på min gamla Goffe (på instrumentpanelen bakom ena torkararmen) Tycker det låter konstigt att nån får 300, nån 400 och nån 800:- för avsaknad av främre plåt. Borde de inte ha samma böter för alla? Skillnaden är (vad jag hört) att om man har en "klisterskylt" eller liten skylt som inte är tillverkad av VV, så är det förfalskning man åker på. Kan dock inte svära på detta, men det är vad jag hört. Har också hört att det är 300:- i böter - inget annat. Nån som har stenkoll på böterna för detta?? Låter som några av ovanstående skribenter har fått för mycket eller för lite böter... /Kidde BMW - the ultimate drug... Länk |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Jag bes också utan plåt fram, fick "registring plå fram svåravläst" Nu fick jag just böter, jag vägrade dock sriva på, då han vill ge mig även för bältet, som jag tog av mig när jag svängde in i vårt bostad område. 3,4 eller 800 alltså.. kollar man på Länk ser man: Fört fordon utan registreringsskylt 220A 400:- Registreringsskylt/ provisorisk registreringsskylt dold under färd/ ej i sådant skick att den lätt kunde avläsas 43A 300:- |
|
Varför vägra skriva på när du vet att du är skyldig? Du körde ju utan bälte och utan registreringsskylt fram...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.