AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.016

är alla i mot att man stylar 7 serien på de här forumet?

pe
8
perkan
bmw 730 i -89
Har en bmw 730 i som ja håller på och gör i ordning och stylar. men fan vet om man vågar lägga ut bilder här?:-) då alla verkar klaga och tycka man är dum om man stylar sin 7serie? kul och se han som håller på med en 750 i alla fall. ska bli roligt o se slut resultatet.
Vita blinkers, mörka rutor, snygga fälgar, något sänkt kan bli mycket snyggt.
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Varför laga något som inte är sönder................

Det som i mitt högst personliga tycke passar, är ett Schnitzer S7 kjolpaket eller Hartge H7...

I övrigt håller jag med Nillenalle, less is more!
perken.. nej det beror ju på.. inget överdrivet bara... lägg gärna upp bilder :D
70
löparn
750 iL e38-95
Alpina Biturbo-92
m3 e36 3.2 limo -98
750 iL e 32-89
Inte alls. Några grundkriterier dock enligt mig. Bilen ska vara välskött i grunden. Lite större, moderna fälgar (Rondell 58 tex), snygga ändrör samt kanske en försiktig sänkning gör en snygg och maffig bil ännu finare. Lycka till. Ser gärna lite bilder.

/M
Och nerlackning förståss
Och nerlackning förståss
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Eftersom 7-serien E38 är en oerhört vacker kaross från början är det väldigt svårt att "styla" den med bra resultat, jag anser att 99% som försöker misslyckas kapitalt. Resultatet blir en bil som ser billigt vulgär ut, långt ifrån originalets elegans. Samtidigt handlar det ju om tycke och smak. Lägger man ut bilder på sin bil får man förvänta sig kritik i vilket fall, stylad eller ej, kan man inte ta det så är det bäst att låta bli.

Wilhelm Svenselius
nu gäller det väl en e32:a eller??
70
löparn
750 iL e38-95
Alpina Biturbo-92
m3 e36 3.2 limo -98
750 iL e 32-89
W2k: Det skulle vara kul att höra vad du tycker om Alpina B12, 5,7 eller 6.0. Det är bilen som ganska stajlad jämfört med en orginal 750. Synliga utblås, lite kjolar, större fälgar. Stylingen i den riktningen av en "vanlig" e38 tycker åtminstone jag är helt rätt.

MVH

Löparn

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag missade att tråden gällde en E32, ber om ursäkt. Fast egentligen har jag ju samma åsikter där...

löparn: Jag är kluven kring Alpina, men överlag tycker jag att stylingen är lyckad i det fallet. Det enda området där jag är tveksam är 20" Alpina-fälgarna, som jag tycker är betydligt mindre lyckade utseendemässigt än BMW's egna Radialeker 32.

Wilhelm Svenselius
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Visst får man styla en "7:a" "bäst man vill"...

Men då ska man ju vara beredd på att många(bl.a. här på detta forum) har åsikter åt det negativa hållet när det gäller omfattande "styling" på en 7:a ;)

Men man stylar väl inte bilen om man ska tro att ALLA tycker bilen blev bättre efter stylingen...då ramlar man ju helt fel ;)
Man gör det väl för att man själv tycker det blir snyggare...eller har jag fattat det hela helt fel?

Men JAG tycker att det räcker med ett smakfullt 17'' evtl. 18''(BBS Split eller motsvarande) fälgpaket+lite sänkning,helst då med ett bättre väghållningskit på en 7-serie...
Blir för det mesta "vulgo" om man överdriver detta,dvs man "spoilar till det" med vingar och kjolpaket modell "överdrivet"..

Mvh Janne.
70
löparn
750 iL e38-95
Alpina Biturbo-92
m3 e36 3.2 limo -98
750 iL e 32-89
perkan: Får jag bjuda på följande skönhetsupplevelserna. I bifogade länk finns en svart e32 Alpina b12 5.0 som är helt fantastiskt snygg. En av de overall snyggaste BMW-bilar jag någonsin sett. Tidlös är bara förnamnet! Tar du din bil några steg i den riktningen så kommer du få många beundrare, inklusive mig.

Länk

/Löparn

"The sky is the limit", inga Toyota märken bara... =)

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
pe
8
perkan
bmw 730 i -89
tack kaptenlöjtnant. kul o se någon som inte fräser:-) he he he he. nej da skämt o sido. alla har väl rätt och tycka som dom vill. annars skulle de bli gött tråkigt om alla tyckte lika. hoppas bara någon kommer och gilla mitt projekt:-) men hur lägger ja upp bilder??? tänkte slänga upp ett par bilder på bilen hur den ser ut nu och hur den ser ut när den är färdig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.