AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.750

Tändkablar osv...

BM
73
BMW_Lasse
Bmw 750I e38
Tja...

Har nu fått 850:in klar för sommarn efter blod, svett och många många tårar i garaget. (och ett jävla gnäll från kärringen)
Undrar bara om nån har något bra tips vad de gäller nya tändkablar/fördelare/-lock osv.
Typ någon som säljer till ett vettigt pris och vad ni rekommenderar för tändstift..?
Inte för att kanske behövs bytas men, har jag nu fan rivit halva bilen och bytt delar så varför inte ta tändstift med omnejd ochså???

Jaja.. dags att knalla ner i garaget och stirra på skönheten i brist på sysselsättning.

vi
9
vittsjö
850 ci-90
Råkade se i Biltemakatalogen idag att dom har fördelare (499 kr) och rotor (149 kr) till 850.

Jag har ingen aning om kvaliten.......det är ju biltema.......jag skulle nog inte skruvat i det i min 850.
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Jaha, det var ju intressant. Skall nämligen byta på min.
Kommer att testa Biltema :)

Saxat från Biltema:
"Fördelarlock till de flesta bilar finner du här. Biltemas delar kommer från de stora tillverkarna på den globala arenan. Ofta samma som original – men du köper utan att en massa mellanhänder ska tjäna sin del."

För min del så brukas 850:n enbart på sommaren, så risken med fuktrelaterade problem är minimala... Och med detta pris så kan man ju byta varje år :)
vi
9
vittsjö
850 ci-90
Rattmeister du kan väl avge rapport om någon vecka om biltemagrejerna fortfarande funkar :)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag provade ett "icke original" fördelarlock till min M535:a...fungerade sprickfritt(och fuktfritt) i ca 1år och "drygt tusen mil" ca..sedan kom misständningarna,köpte sedan original...det höll ca 12000mi innan det "gav upp" pga defekta kontakter(bortbrända)l vill jag minnas.

JAG skulle aldrig orka hålla på med "chansprylar" några mer gånger i tändsystemet iaf,blir bara jobbiga stopp där man minst av allt vill ha dessa..

Stoppen/misständningarna brukar kunna inträffa på minst lämpliga tillfällen...vilket naturligtvis kan störa även den mest snåla ägaren ;)

Mvh Janne.
bu
88
bumse
1602 -75
635csi -85
540iat -94
Det är tyvärr nästan alltid så att man får vad man betalar för.

/Mikael

Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
:)

Ja, på 2 år har jag kört ca 1000 mil.
Tänkte för säkerhets skull köpa dubbla uppsättningen på en gång. Är ju inte så att det är svåråtkomligt om det nu skulle hända något.....

"Chansprylar" vill jag påstå är i de flesta fall en individuell definitionsfråga. Chansar hellre med dessa saker än som så många andra gör med ex.vis däck.....
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nja..så är det naturligtvis med "allt"..
Men enligt min definition på vad en BMW 850 är för någon vagn är att den just ska gå jämnt o fint utan tillstymmelser till misständningar o Biltemaprylar under sin "levnad" :)

Är ju en s.k."renodlad entusiastbil",där ingenting skall ges åt slumpen..inte ens däck ;)...eller?

Mvh Janne.
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Har nu kört med Biltema fördelarlock och rotor i 3 veckor. Går hur fint som helst, om det nu var nån som var skeptisk mot det....:)

Använde Biltemas lädervård också, men det kanske var dumt. Säkrast att köpa lädervård ála BMW orginal, så att man är på den säkra sidan.....:)
Väntar nu på att biltema ska börja sälja lite bensin oxå...

Jag tycker iaf att det oftast är värt att prova om det är så mycket billigare och hygglig standard, dom som kör med biltemas oljor verkar ju vara nöjda och där handlar det enbart om klassning. Jag vet inte heller hur många tillverkare i världen det finns av fördelarlock, luftfilter och platt-tv men kan det möjligen vara så att det är 2:a sortering (sekunda) på många grejer...?

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Det man bör tänka på vid byte av fördelarlocken från Biltema är att de ej är nummermärkta som orginal är. Men det är ju bara att spara ett orginal så ser man hur tändkablarna skall sitta.
Skall man dessutom byta tändkablar ("pirat") så bör man märka dessa före montering, lär underlätta en hel del...
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Hej
Fins det (pirat) tändkablar till en 850?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.