|
|
|
|---|---|
|
Båda av mina parkeringsljus har gått samtidigt. Tydligen skall man vrida sockeln och dra rakt ut, man kan dra den rakt ut en 2.5 cm sen får man ta i det syns att det är brytsskador på sockeln sedan tidigare. Det är omöjligt att få in sockeln rakt igen kanten på sockeln slår i kanten på halvjuset. Det går inte att få in den rakt Någon som har några tips? | |
| ta loss hela lyktan...tar typ 1min 4a bult sen ser du hur bra som helst vad som jävlas...M | |
|
Men om jag tar loss den krävs det inte en ny ljusinställning? Måste finnas ett enklare sätt. |
|
| Går det att ta ut lamphållaren med glaset kvar? | |
|
Jag menar kollar man på detta mektips verkar det vara mycket mer än 4 bult. Länk |
|
|
Jag ger upp har varigt ute idag och hålligt på med detta ett bra tag. Man ser lätt vart man skall trycka in den hur mycket man än tar i så går det inte att trycka in den. Är det verkligen inga e34 ägare här som bytt parkeringsljus och kan berätta hur det går till? Sockeln bryts sönder för att den går ej in rakt slår i reflektorn, riktig skitkonstruktion av bmw. |
|
|
urtagning= vrid ett kvarts varv o drag ut isättning= stick tillbaka lamphållaren o vrid tillbaka ett kvarts varv åt motsatt håll tills det känns ett litet motstånd bör funka böt mina p lampor på 30 sec |
|
|
Det förstår jag också konstruktion är inte direkt rocketsience men kanten på reflektorn gör att dom ej går i rakt, jag fick slita för att få ut den. Utan dessa lampor så går det en igenom besikktningen. |
|
| Gäller det E34 så har jag både haft loss och bytt dessa lampor ett antal gånger utan problem, så jag vet inte vad jag kan ge för råd annat än att vara noggrann och försiktig. Jag har aldrig märkt av några speciella problem. | |
|
Då var det löst sprejade lite wd40 fick ta i lite men det gick att få i dom. Problemet på min är plastkanten där oringen går emot och kanten på reflektorn skaver mot varran, men nu är det fixat. |
|
| ska de va svårt att skriva vad det är för kaross.? | |
|
edström: Han skriver ju att det gäller en E34! |
|
| exakt vart står det? | |
|
Framgår det inte av följande mening? "är det verkligen inga e34 ägare här som bytt parkeringsljus och kan berätta hur det går till?" |
|
| tycker folk som vill ha hjälp skriva all info i "huvudinlägget" | |
|
Du har helt rätt! Men nu kom det helt enkelt inte med förän längre ner, tråden verkade flyta på rätt bra ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.