|
|
|
|---|---|
Dahlberg |
Jag funderar att sätta 18" hjul på min 525i -94. Bakfälgarna är 10" breda med 255/40-18 däck. Vad krävs det för ET på fälgarna för att de ska få plats i hjulhusen? Måste man knacka in skärmkanterna eller t.o.m. vals ut kanterna för att de ska få plats? |
|
et på e34an ligger på 13 eller 15 tror jag det var. ngt sådant iaf. 10-20 där emmellan. kommer ej ihåg exakt |
|
|
Hade 18" med 235/40/18 på min förra 525. Tycker du ska valsa ut skärmarna, för att det var rätt tight på min trots att mina skärmar var valsade. Om du valsar ut dom får du dessutom ett fräckare utseende på bilen. Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker! |
|
|
hur ser utvalsade skärmar ut? |
|
|
det fetare ut =) Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
ok.. det är helt klart fräckt med 10 breda fälgar bak. Kolla på min bil. Jag har 8.5x18 fram och 10x18 bak och 265/35-18 på bakfälgarna och det tar i ganska duktigt! Har en sänkning på ca 55mm fram och ca 35mm bak och jag har inte valsat ut skärmarna. Är det någon som vet ett bra ställe i Sthlm där man kan få dom utvalsade för ett bra pris? Stay tuned with my car! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.