|
|
|
|---|---|
|
Vilka däck tycker ni håller bäst? Vill ha ett däck som har bra/ok däckegenskaper och lång livslängd! 18" till E38'an är det som det gäller, då det är ganska lugn körning. Mina bilar: Länk | |
gretzky |
Michelin! |
|
Ta däcket med konstaterat dåligt våtgrepp+dåligt torrgrepp,alltså ett däck som presterar dåligt generellt..dvs säkert ett däck i bottenskiktet i diverse tester när det gäller grepp...bakelitpuckarna håller längst! Ok...mina högst personliga tankegångar när det gäller främst livslängd då ;) Ett däck (som faktiskt kan relateras till ovanstående skribent),dvs Michelin har jag visserligen goda erfarenheter av i livslängd>>>>Michelin TRX,de hade faktiskt både grepp och hållbarhet...men mönsterdjupet var ca 10mm på dessa nya Michelin TRX. Priserna på t.ex 4st Michelin TRX 220/55-390 idag torde nog vara uppåt 12000kr+...bara däcken alltså :) Mvh Janne. |
|
| Michelin Primacy HP tror jag på. Det är inte säkert att kr/mil blir exeptionellt bättre än ett billigare däck, men komforten bibehålls ner till små mönsterdjup. Mina Michelin-erfarenheter är Pilot HX 225-55 R16 som jag kört 7000+ mil med och det tycker jag är riktigt bra. | |
|
Hankook är ok. Nån som vet ungefärlig livslängd på michelin ps2? |
|
|
Michelin PS2 är helt suveräna. Dessutom, skillnad till Michelins fördel från alla andra däck jag provat( Goodyear F1, Bridgestone , 9090?, Pirelli P Zero Nero) är förutom slitstyrkan så är de TYSTA ända ner till 1.5mm. Andra däck börjar väsnas något hemskt kring 4-5mm. Mvh Asken |
|
| Är det någon som har erfarenhet av BF Goodrich? | |
| michelin är överlägsna | |
gretzky |
BF Goodrich är ett väldigt prisvärt alternativ, när det gäller michelin så välj hellre Pilot Sport än Primacy HP. HP går något tystare men håller inte alls lika länge! Åkte minst 6000 mil på gamla pilot sport, Hp ska man va nöjd om de håller hälften av dom milen. Blir Ps2 för mig nästa gång. |
|
Du säger att BF Goodrich är ett väldigt prisvärt alternativ men tänker välja Michelin ändå. Håller inte BF Goodrich måttet riktigt? Är det någon som känner till antal mil man kan räkna med på BF? |
|
|
Här står allt och lite till om däck och så :-) Länk Mvh Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.