|
|
|
|---|---|
|
Någon med erfarenhet av dessa motorer årsmodell 2007-2008, en eller båda? Eller är BMW´s 3,0 på 218hk bäst? Vilken är snålast? Snabbast? Bäst karaktär? Bilarna valet ligger mellan är... Audi A6 Volvo XC70 BMW 525 | |
|
När det gäller snålhet med bränsleåtgången så har Volvo aldrig legat i topp! ;) Jag skulle nog gissa på BMW tar hem den kampen :) Mvh/ Niclas |
|
|
"Eller är BMW´s 3,0 på 218hk bäst" Du menar väl BMW 2.5l med 218hk, 3.0l har ju 272hk. V6 i 90 grader (Audi) har/kräver balansaxel, motkrafterna går ju genom lagerna så här spills det energi. Två toppar - två kamdrivningar o.s.v. slösar lite till. |
|
| AKN: nja, om jag inte minns fel har bmw nya "25:a" (325,525) en motor på 3L... så han tänker nog rätt | |
|
525i 218hk/2996cc 525iT 218hk/2497cc Båda dessa fann jag under modellguiden på denna sida. |
|
|
Bjerser, du har så rätt. Samma volym till de olika sexorna. Jag hänger inte med numera... |
|
|
BMW motor är ju snålast menh Audis 3.2 är snabbare medans Volvos motor som vanligt är törstigast och "segast". When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
På jobbet har vi flera Audi A6 3.2 aut. Enl uppgift drar de vi har 1,8 l/mil i stadskörning och 0,9 på landsväg. Det är en fantastiskt trevlig och bekväm bil. Jag skulle gärna äga en om jag slapp betala bränslet. |
|
|
Bmw snålast volvo törstigast audi mitt i. När det gäller riv i maskinen så ligger nog Audi först tätt efter Bmw sen volvo. Dock som Bmw "Nisse" så faller vågen alltid på bmw för mig men inte självklart för andra. Så har inte 100K någon större betydelse i inköp så slå till på en tysk annars volvo för ekonomins skull! Mpower |
|
|
vad du än gör, köp ej Audin om du har tänkt å köra mer än 8000mil. Problem med kamkedjespännarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.