AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
696

Montering av belyst M knopp

Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Jag ska sätta en belyst m knopp i min E34 ni som har gjort det var är det enklast att tjuva ström ifrån ? utan och riva en massa.
Det går två sladdar från knoppen är det en plus och en jord ?
(är ingen höjdare på el)

Mvh
Nordstedt

BMW!! behöver jag säga mer ?

BMW CS nr: 06891
ph
78
phantomlord
525i -92
M3 -96
125i -15
Det finns en kabel att köpa på BMW som bara är att plugga in.
Länk
Är osäker på hur det ser ut i E34 men till min E36 har jag för mig att jag tjuvade ström genom att koppla in knoppen till belysningen vid askkoppen. Det blev riktigt snyggt och ljusstyrkan kunde styras via med vredet till övrig instrumentbelysning.

Gjorde först dundertabben med att koppla in den till cigguttaget, den är ju på konstant på BMW vilket resulterade i en stöt och att knoppen lyste konstant. Det är kul med el :-)
Stämmer att det finns en kabel att köpa till men kolla bara var den skall kopplas in. Till E36 skulle denna kopplas vid reostaten (där ljusvredet sitter till vänster om ratten) vilket kräver att man tar bort paneler (vilket jag inte var sugen på. Men detta är kanske fiffigare ordnat till E34?
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Att slippa ta bort paneler är ju att föredra, jag kör nog på Kristoffer_L metod och tjuva ström från askkoppen.

phantomlord är det kabel nr 5 på bilden man köper om jag nu skulle välja detta alternativ.

Mvh
Nordstedt

BMW!! behöver jag säga mer ?

BMW CS nr: 06891
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.