AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
825

Värdering BMW 320D -00

Körde av vägen för en vecka sedan med min bil... Nu är det så att det inte va lönt att laga denna utan försäkringsbolaget skall ge ett bud på bilen, eftersom jag inte har så stor koll så tänkte jag fråga er experter om hjälp med värdet på denna. Bilen det handlar om är som sagt en BMW 320D enligt följande.
Bild på bilen finns på Länk

*Årsmodell -00
*mil 19300
*Guldmetallic
*kombi
*Full M-sport, chassi, stolar, spoiler mm
*Röd skinnklädsel
*eltaklucka
*Harman Kardon ljudsystem
*regnsensor
*backsensor
*Navigator
*Telefon
*Xenonljus
*Msportstolar med alla inställningar, luftkudde i rygg mm..
*17tums 225/40 fälgar
*Multifunktionsratt
*elhissar
*elbackspeglar
*automatiskt avbländande backspegel
*Avtagbar dragkrok

Bilen var i kanonskick både invändigt samt utvändigt!
Snälla hjälp mig med lite priser....
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Milen påverkar såklart men jag gissar 95-100kkr som första bud från försäkringsbolaget. Alla kvitton du har och kan påvisa reparationer mm är argument för din sak.
Mvh
asken
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror lägre än Asken, kanske runt 80-85kkr som bäst.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag på max 80 vid en privatförsäljning.

Vad försäkringsbolaget kommer bjuda kan dock vara spännande, åt båda håll...

Länk

BMW CS #5139
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Tror också kring 80, även om bilen var fin. Kombinationen av färgen på skinnet och bilen är inte mainstream, men det bör ju inte ändra försäkringsbolagets värdering. I detta fall är det positivt för dig. Lycka till med förhandlingen.

Mr C
Första budet från försäkringsbolaget är 95". 80" har jag svårt att hitta en vettig sån här bil på blocket för, vet inte vart ni letar, men kollar man runt så kostar ju en vanlig mainstream utan skinn m-sport mm minst 80".... Nu ska jag förhandla lite med bolaget, Jag vill ha en bil som är likvärdig min med all utrustning, annars får de betala lite till så jag kan leta runt i tyskland mm.. Vet ju vad jag betalade för bilen när jag köpte den för ett halvår sedan.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Låter som en bra deal om du kommer över 100k! Kör på!
Låter som extremt bra betalt om du blir bjuden 100KSEK. jag håller på och säljer min V70 03:a med normalt miltal i bra skick. Hittils har jag endast fått bud på 20-30KSEK under bilpriser.se som enligt många anses som lågt.... Tilläggas kan att jag ligger lägst i Sverige på v70 03:a under 14000mil.

Ro
30
Roslund
billös eftersom jag jag en VW
Tja, dom står ju ganska högt. Finns väl ingen vettig kombi under 80 000:- Men över 100k känns mycket. Förhoppningsvis så får du mer för vi vet ju både du och jag att den inte var så himla lättsåld. Den låg ju ute på blocket ett bra tag. Jag hade kunnat tänkt mig att köpa den om det inte varit den färgen på den. I övrigt en fin bil.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.