|
|
|
|---|---|
stefannorr |
Lilla/stora färddatorn! Vad jag fattar så är väl lilla datorn endast yttertemp+klocka(borde enbart kallas yttertempmätare) men är lite osäker,kan väl finnas en med yttertemp+checkontroll och i så fall borde den kallas lilla färddatorn!? Den stora med snitthastighet+bränsleförbrukning m.m stora alltså..har ja fel eller? |
stefannorr |
Bara ett förtydligande> det jag ville ha sagt är att i bmw börsen m.m till salu så läser man alltså en massa om dessa konstillationer på datorn,vore kul att få klarhet hur de ligger till egenteligen. |
|
Du har så rätt så. Checkontroll har väl alla BMW tror jag. Lilla datorn har: Klocka/datum Yttertemp Memo Stora datorn har: Klocka/datum Snittförbrukning*2 Räckvidd på det du har kvar i tanken Snitthastighet Yttertemp Memo Tidtagning Ankomsttid Tid kvar till målet Hastighetsvarning Code/startspärr Länk Mvh. Micke Olsson |
|
stefannorr |
Jag har ingen checkontroll i min. |
|
Sorry, jag var inne på 5-serien. Vet inte hur datorerna ser ut i 3-serien. Sorry. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jag har en 323, samma funktioner som du beskriver ovan Micke mvh /Peter |
|
325Ci |
kan nån förklara vad memo är?? |
|
325Ci: Memo= Minne, du kan ställa en tid, när du skall göra något som du inte vill glömma. //Palle |
|
gagge |
när vi ändå pratar om datorn jag har stor datorn me alla de finesser som ovan i min 325 från -92. hur fungerar tidtagningen? kan man kolla 0-100km/h ?? isåfall hur? är det desutom nån som vet vart man kan få instruktioner på alla funktioner o så är jag tacksam... MVH gagik gagge |
|
Hej! Ja, man kan väl ta det här med "datorerna" igen då... =) Till E36:an finnes följande: 1. Klocka (d.v.s. en analog) =) 2. Yttertemp, halkvarnare, klocka/datum, Memo. 3. Check-kontroll UTAN temp/halkvarnare (är osäker om denna har klocka/datum "memo") 4. Check-kontroll MED Temp, klocka etc. 5. Färd-datorn. Har ALLT! Plus lite till... =) Notera att det bara är färd-datorn som bör klassas som en "Dator". Visst kan man väl kanske kalla Check-kontroll med klocka o.s.v. för en "liten-dator" men den e så lätt att blanda ihop med alla andra. Hoppas ni fick lite klarhet i det hela! Mvh Tobias |
|
|
Tidtagningen i min bil är manuell. Dvs. att jag måste trycka på knapparna för att starta/stoppa. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Memo vet jag inte om man kan ställa in en egen önskad tid på. Min memo piper tre gånger 15 sekunder innan varje hel timme. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
gagge |
ok om den e manuell men vilken knapp trycker du på för att starta respektive stoppa tiden? mina knappar e på tyska o texten på engelska.. fattar inget av datorn... |
|
Kolla på. Länk Klicka vidare på "nyttigheter" och välj "manual stora färddatorn". Det är ZEIT och S/R knapparna vi pratar om här. Nu är ju detta till 5-serien, men kolla får du se om det funkar på en trea oxå. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.