|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en BMW 325xi 2001. Har hittat på forumet hur man lossat bakre stötfångaren och att man såklart kan laga den lite, men har någon provat och exakt vad för material bör man laga med? Jag har en liten "fin" spricka på 4 cm. och undrar om man kan lägga nån väv bakom och "limma igen" med fin, transperent epoxy? Vanlig glasfiberarmering är väl inte riktigt korrekt eftersom det är vanlig plast? | |
| hej var hittade du hur man tar bort den? Jag har köpt på biltema en box för lagning plast kolla där | |
|
Sök på forumet efter "stötfångare", jag tror jag hittade den typ en eller två skärmbilder ned. Någon som frågade om avmonstering av bakre stötfångare... Tack, jag skall kolla på Biltema. Har nu förstått det som att det lär vara epoxy som gäller med en tunn väv, typ som man lagar båtar. |
|
| nu har jag plockat isär hela kofångaren alla delar är lösa ska förstärka sidorna med mittendelen Är rena smäcket orginal ett vanligt plattjärn ska ja prova med | |
|
Aha, men det är intressant för jag har alltid undrat om det är "dubbelplast" därbakom eller om man kommer åt baksidan på den allra yttesta delen? Så man kan laga en spricka som syns på utsidan - från insidan så att säga ??? |
|
| bara att ta ut pluggarna så har du alla delar lösa | |
| Okej, du menar alltså att jag genom att ta isär några pluggar får loss den yttersta delen, där jag har sprickan? | |
| ja ta en liten spik fila den platt knacka ut centrum på pluggarna så ser du hur det sitter frigoliten tar du bort med en bred spackel mellan frig och kof då får du upp den Ja du ser när du tagit bort den | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.