|
|
|
|---|---|
|
I en annan tråd på forumet hittade jag denna sida med rekommendationer för däcktryck för de flesta modeller. Länk Rekommendationerna ligger dock påtagligt högre än vad som rekommenderas av BMW, vilket vad jag förstått förklaras av att BMW förespråkar komfort och däcktillverkarna livslängd på däcket. Det något märkliga är att för Z4 rekommenderas 2,9 fram och 2.7 bak, vilket ju är tvärt om mot vad som är "vanligt". Någon som kan förklara detta? Mvh, | |
Transocean |
Heh, dom har en 530i V6 med i katalogen Länk När jag sökte på 530 v8 fick jag inga trycksrekommendationer alls? Menar dom att min bil är för gammal??? Jag förstår inte ivret att trycka så mycket luft det går i ett däck, följer bmw:s egna rekommendation fram, men har lika mycket bak, där bmw som regel rekommenderar 0,2- 0,3 bar högre tryck. När jag följde bmw:s rekommendationer förra sommaren slets bakdäcken i mitten, vilket aldrig träffad för men då kör jag också med 225:or på en 8,5" fälg runt om, kanske har nånting med det att göra? 2,2 - 2,3 runt om har jag och 2 av fyra Vredestein sporttrack 1 som satt där när jag köpte bilen hänger fortfarande med men skall bytas nu till sommarn. Minst 8000 mil på dom med dessa "låga bar" jag kör med. Inte dåligt. |
Transocean |
Länk |
| Jag vet inte om däcktillverkarna har samma källa för sin information, men även Michelin anger 530i som en v6:a | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.