|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har tittat lite smått på en Nissan Quasqai 2,0 Diesel 4WD. Är det någon som äger/har ägt en sådan så skulle jag vara tacksam för lite positiv o negativ kritik för den. | |
|
Den säljer bra den där bilen, har funderingar på en likadan själv ... Den är en prisvinnare: Länk |
|
|
Jag tittade också på den innan jag beställde en X3. Nissan är lite mindre men verkar vara en bra bil. De hade ingen diesel inne för provkörning så jag provade en bensinare. Den var surrig och trött. Det är nog helt annorlunda med dieseln. Den första bilen någonsin att få 37 poäng i Euro-NCAP (heter det så?) vilket i sig är ett bra argument. Mycket utrustning och rimliga pengar men jag tycker den är lite ful, särskilt fronten. Reservdelspriserna kan vara ganska höga till Nissan. I alla fall till Navara. 10000 kr för uppdatering av navin t ex. I Navaran är klimatanläggningen dålig på att hålla värmen uppe på vintern. "BMW six appeal" |
|
| Har inte kört någon men onekligen verkar det vara en vettig bil, diesel o kanske automat. Men med tillbehör blir den ganska dyr för att vara japan, så Honda´s motsvarighet bör man nog testa också. | |
|
Jag jobbar på Nissan firma och kan säga att bilien är kanon att köra/åka i men jag tycker den skramlar / slamrar lite från chassit om man kör över trottoarkanter har jag märkt, har kört flera stycken. Det känns ju lite billigt 1,6 bensin går bort direkt, 2,0 bensin är också en seg historia välj diesel istället med 4wd glöm inte att välja till glastaket /Marc |
|
|
Länk Länk Länk Länk Högsta betyg (med maxpoäng) hos EuroNcap: Länk Däremot behöver den säkerligen en rejäl rostskyddsbehandling: Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.