AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
693

Konstigt startproblem vid "varm" motor

Ta
4
Takazumi
540iA touring -00
Hej, Har letat igenom forumet efter liknande fel. Har väl hittat några som tangerar, men ändå inte. Jag har en 540iA touring -00 (E39) som uppför sig väldigt konstigt. Ibland vill den inte starta när motorn är varm. Jag hör hur startmotorn surrar, men det är också allt. Har provat att stänga av tändningen, har vänt på nyckeln och allt annat möjligt och omöjligt. På verkstaden hittar de inga felkoder heller så kamaxelgivare tror jag inte på.

Misstänker att det har med startnyckeln/transpondern att göra. Efter ett antal försök (har varierat från 1 till 6 försök) så brukar den gå igång till sist. Men det som gör mig så osäker är att det sker ju inte varje gång, bara ibland. Är det ngn som känner igen det här problemet?

jo
10
jorgen60
530IA -94 E34
har precis nyligen haft exakt samma symtom på min 530-94, och efter ett tag så ville den inta starta alls, fick lite tips här på forumet och började söka. bytte motronicrelät,det var det inte..bytte tempgivaren,den var det inte.. checkade bränslepumpen, den gav ej nån soppa, kopplade den på ettannat batteri, fick då bekräftat att den funkade, började titta på säkringarna (skulle ha gjort det först kanske) det va säkringen (15A) som va trasig ( som tydligen har med bensinpumpen att göra). iaf så bytte jag den säkringen och bilen startade direkt och har gått bra sen dess. Det va min lösning iaf,så jag önskar dig lycka till.
Ta
4
Takazumi
540iA touring -00
Ska kolla på det. Tack ska du ha så länge.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.