AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.043

Poblem med Tändkablar

Jag har ett problem. Igår så märkte jag att bilen började gå dåligt. Ok tänkte jag den behövde väl byta stift eller något, så jag gjorde det.

Efter det så testade jag den igen, fast samma sak. Ok då kan det väl vara tändakablarna. Drog loss dom en efter en ok kollade, det visade sig att kabeln till cylinder 4 var av. Visst det är väl bara att köpa nytt.......Ringde BMW och hörde...2190 spänn!!!!!!!!!!!!!!

Inte en chans att man lägger ut det tänkte jag och kollade runt lite på en del firmor och såg att mekonomen hade så man kunde köpa styckevis.

Men då är det ju så att det sitter ju en kabel på själva tändkabeln, vad jag förstått så är den märkt pulsgenerator och hur f*n får man dit den om man köper en ny kabel på mekonomen?

Hade ett par vanliga kol tändkablar antagligen från biltema som passade till längden och så, fast f*n vad den bludra när man trampa på gasen.
Glömde skriva att det är en E36 318i -91 M40 motorn.
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Här är ett tips hur man kan flytta den kabeln Länk

628csi
Tack så mycket för tipset. Nån aning vart jag kan få tag på en tändkabel som det går att ta bort "gummihatten" på så man får på "donut" kabeln?
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
RED_666 fick du löst ditt problem?
Japp det är fixat sedan en tid tillbaka. Mekonomen hade kablar som man kunde skruva av tändhatarna på. Dock så har man andra problem nu fast det kanske hör till en egen tråd :D Problemet är att bränsleförbrukningen ligger extremt högt, runt litern landsväg och över litern stadskörning. Ganska högt för att vara en M40 318i -91.

Borde ju dra kring 0.7-0.8 landsväg och åtminstone under litern stads körning.

Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
köpte du helsats på mekonpmen? kostnad?
Nä jag köpte stycke vis. Dom har både och. Kostade väl kring 200-300 kr har jag för mig. Det var riktigt bra kvalité på kabeln.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.