|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har haft min 525:a nu 5 mån och senaste månaden har det ibland blivit så att jag helt plötsligt kännt att bilen dött ut och jag får glida fram med lite lite gaspådrag och ca 1000varv...Sen helt plötsligt har det släppt och bilen har gått bra, eller att jag stannat på tomgång en liten stund och sen kört iväg så har allt varit normalt igen, Nu fick jag detta igen igår och fast jag lät bilen stå på tomgång ett tag så gav det sig ej, Inte heller av att låta den stå avslagen..... Lät bilen stå över natten och nu på morgonen gick den som den skulle kanske 0,5km sen samma sak... Bilen tappar totalt ork på högre varv och går bara att varva till ca 1500rpm om den skall dra normalt... Gasar man mer sackar bara bilen mer... Bränslefilter kanske? Soppapump? Elr något annat kanske eftersom det förut brukade lösas av att stanna upp en sväng på tomgång? | |
|
Bränslefilter är steg 1, pumpen steg 2. Byt filter oavsett, det skall bytas regelbundet... Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Konstiga med detta fel vad jag tycker är att eftersom det är en automat märker man nästan mest bara av felet när man åker iväg... Man kan nästan tro att den går bra när man först startar och bara varvar upp den några ggr... Pumpar jag lite smått med gasen kommer jag upp i hastighet annars får jag nästan inte alls upp fart för mycket gas kan jag ej ge utan bara lite lite.... På P kan jag varva ut motorn men med lite tveksamhet ibland i varven. hellst direkt man trycker på pedalen |
|
|
Jag skulle utan tvekan bytt filter. Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Okej, Men nu är de så att jag kollat upp och om ja nollar genom att ha borta + från batteriet så går sen bilen bra någon dag sen kan den helt plötsligt igen sluta orka alls.... Nollar man den går den fint igen..... Gissningar? Någon med liknande fel? Alltså detta är något elektroniskt och ej mekaniskt som filter elr pump! |
|
|
Byt bränslefiltret! Omgående! Jag har haft otroliga problem med min C-klass 1999'a automat. När jag körde i tex 70 och trampade på så varvade den upp bara... farten ökade inte.Lådan gick in i felsäkert läge... växlade konstigt. Alla hastiga gaspådrag ignorerade den. Jag trodde hela tiden att min automatlåda slirade. Jag bytte automatlådeoljan o filtret men problemet kvarstod. Bilen drog mycket bensin också.. Till råga på allt så började bilen lukta bensin när jag tankade fullt. Ingen läcka någonstans! Det sista innan jag bytte bränslefiltret kopplade jag bort "lmm" men symptomen var kvar om möjligt ännu värre. Till sist misstänkte bränslefiltret och fick tummen ur och bytte det... Jag fick tillbaks alla hästarna... bilen sjunger och växlar finemang ,,, dessutom gick bensinförbrukningen ner från 1,05 l/mil till 0,8... Filtret som jag bytte ut såg ut att vara fabriksmonterat.. Nog många som skiter i att byta. Mvh Oridod |
|
|
Har du bestämt dig för att det inte är något mekaniskt fel så kan väl ingen hjälpa dig mer här. Du är fullärd! ;) Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 Förr: BMW 318is -90 |
|
|
När jag pajade min LMM och ändå var tvungen att ta mig till jobbet så var jag tvungen att sätta i skiten och köra dit. då dog bilen när jag gasade på, jag var tvungen att smyga på gasen för att den skulle gå... bara en tanke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.