|
|
|
|---|---|
|
Jag har räknat lite på hur mycket en M3 E46 kan tänkas kosta. Tänkte höra med expertisen om vad ni tror om följande siffror. Bilen kommer rulla året runt då jag ej behöver oroa mig för svenskt vägsalt och taskiga vägar. Beräknad körsträcka är 3000 mil per år. Samtliga siffror anges i SEK/år. Värdeminskning: 35' Försäkring: 18' (offert) Bensin: 36' (3000 mil * 1,2 l/mil * 10,5 SEK/l ej svenskt bensinpris) Service & rep: 20' Däck & slitdelar: 10' Summa: 119' per år eller ca 40 SEK per mil all included. Detta låter ganska billigt tycker jag. Är det rimligt? | |
|
Det låter lite väl billigt. Värdeminskningen för 3000 mil lär vara mer än 35kkr. Med allt inräknat skulle jag personligen gissa att slutnotan hamnar kring 150kkr per år. -- fjalar |
|
|
Crisse: Det enda som jag har invändingar på är värdeminskningen, ska den säljas/köpas i Schweiz? Om bilen köps/säljs i Sverige skulle jag tyvärr öka värdeminskningen sen beror det på kursen du köper den för och vilken utrustning objekt har. |
|
| Ja den ska köpas och säljas i Schweiz. Tror dock ändå som ni säger att jag varit lite väl optimistisk med värdeminskningen. Jag baserade den på 100' på tre år och 9000 mil men det räcker nog inte. | |
| Tja, det beror ju på vilken årsmodell ni tänkt handla...ju nyare... ju mer sjunker den ju i pris...men en 02-03 tror jag inte tappar 40 lakan om året....likadant service priset, 20/år har då inte jag behövt lägga på min....:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.