|
|
|
|---|---|
| Hur ska jag få upp passagerardörren fram som gått i baklås? När jag drar i det inre handtaget så kommer dörrpinnen upp men den går ner igen när man släpper handtaget. Det skramlade förut när jag stängde dörren så nåt kanske har lossnat. | |
| ta bort dörrpanelen och titta om något ser konstigt ut, det är inte så svårt. | |
| Inte lätt att ta bort dörrpanelen när jag inte får upp dörren | |
|
Hej jag precis samma fel på min 740. Kollade med BMW och dom säger att låskistan behöver bytas. Dörrsidan går att få bort med dörren stängd säger dom. Har provat själv utan framgång. BMW vill ha 2500 för jobb och delar. Hör av dig om du kommer på smart sätt att ta bort dörrsidan. |
|
|
Dörrsidan måste ner. De går att ta bort dörrsidan med stängd dörr men de är inte säkert att den kommer vara i 100% helt tillstånd efteråt Jag har varit i samma läge för några år sen på en 750-bakdörr, inget roligt alls Länk BMW CS #5139 |
|
| Har nu fått samma problem på min 740 e38. Passagerardörren fram. Någon som har kommit på ett bra sätt att plocka ner dörren medans den är stängd? Man kommer ju bryta sönder allt om man börjar riva nu ju? | |
| Hittade den här tråden Länk Är iofs för E39 men det borde väl kanske funka för E38 också. | |
|
Hej, hade in min pärla på BMW idag och dom fixade dörren som gått i baklås. Ingenting behövde bytas utan en uppsmörjning räckte. Glad att jag lämnade in detta istället för att själv stå och jäklas med dörrsidan och troligen förstört den (jag gjorde några försök). Dom tog 1100 spänn och nu funkar det igen! MVH Henrik |
|
| Jag bytte batteri efter bilen hade stått i några veckor och dragit ur batteriet. Gick inte igång med startkablar heller. Efter jag bytt batteri så gick passagerardörren att öppna igen. Dock så går dörrpinnen upp 1 sekund senare än övriga dörrar så nåt kanske behöver smörjas upp. Men nu har jag istället fått problem med att bakluckan inte går att låsa så det kanske är nåt jordfel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.