|
|
|
|---|---|
|
Halloj. Har fått ett bra pris av en jobbkamrat att köpa hans gamla stötdämpare från en M3 -95. Märket hette tydligen K-R tror jag. Tyvärr var en av de främre dämparna trasiga, men ska jag ändå köpa dom bakre? Mina dämpare bak är nämligen helt slut... åsikter? /Jonas | |
|
Tror att det ska passa rakt av. Karosserna är väl de samma i e36 Coupé serien även när det gäller M3:an? får du de för ett bra pris så är det nog bara att slå till för M3:an har ju bättre grejor än de "vanliga" coupéerna. |
|
|
Ok de låter fint. Men går det bra att blanda dämpare? Tänkte ha några andra dämpare fram, eftersom en utav dessa dämpare som jag skulle köpa var trasiga fram. /Jonas |
|
| Jag har faktiskt ingen aning om hur det blir om man börjar blanda sådär. Det borde inte vara problem, men jag är för lite insatt i det ämnet för att våga svara helt säkert. | |
|
Vart kan man annars köpa hårdare fjädrar, som är 40mm sänkning, till dämparna fram? Finns det nån vettig sida på nätet? /Jonas |
|
|
Det finns ju hur många ställen som helst att köpa grejor till bmw. Sök på google eller kanske kolla in blocket eller liknande. Annars kanske du kan gå till närmaste skrot och kolla om de har någon M3:a där som du får köpa grejor ifrån. |
|
| Det ska passa rakt av. Jag bytade till M3 fjädrar och stötdämpare på min 316 och det var inga problem alls. | |
|
Okej vad bra! Men nu till ett annat problem. Det var ju oljeläkage i den ena främre stötdämparen, vilken olja ska man använda och hur mycket? Finns det nån lämplig guide för sånt? Märket är H&R. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.