|
|
|
|---|---|
| hej 316-97 nyss köpt bilen och undrar om det ska bli kallt när man kör på tomgång? Och hur ställer jag displayen den v har märke snöflinga den högra celcius Berätta hur det funkar Sen har jag en front under klima panelen med klocka temp mm Hör den ihop med kliman? | |
|
Men nu får du nog kamma till dig, släppa sargen och komma in i matchen... Snöflinga = AC eller klima aktiverad OM det lyser en grön diod på den. Temperaturen ställer du som vanligt, höger och vänster. Tomgång = motorn igång = kompressorn till kliman går = kyler! Fronten under klimapanelen har inget med kliman att göra, det är den såkallade färddatorn. Annars är det ju inget dumt att kolla i instruktionsboken. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| kan ej tyska men ska man ställa in kyltemp på den v knappen +och- eller den högra +och - | |
|
tryck på knapparna och se om graderna ändrar sig.. // M.V.H. Daniel |
|
| Du har så kallad två-zons klimatanläggning d.v.s. att du kan ställa två olika önskade temperaturer till höger och vänster halva av kupén. Vänster +/- knapp bestämmer önskad temperatur i högra delen av kupén d.v.s. förarsidan. Motsvarande för passagerarsidan. Om du väljer en kallare teperatur i kupén än vad det är utomhus måste luften kylas. Detta görs då snöflingan är intryckt, annars inte. | |
| Haha menar naturligtvis vänster knapp -> vänster sida av kupén... =) | |
| mycket bra tack | |
|
En svensk instruktionsbok kostar under 200 på BMW. En klart vettig investering. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| bra så dom har det Då ska jag köpa Jo en fråga blir det kallt på en gång man startar motorn? Är systemet fyllt med något? | |
| Nej det blir inte kallt direkt. Kylsystemet bygger på kondensering och förångning av ett kylmedel (Nånting i stil med R-134a) och kräver kompressionsarbete. Kompressorn behöver en liten stund för att uppnå arbetstryck, så räkna med att det tar ca 20 sek innan luften som blåser ut är riktigt kall (om du sätter båda temperaturerna på minimum). | |
| ok | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.